Článek
Co je tak atraktivního na sadě bílých „plecháčů“, můžete si říct při prohlídce přiložených fotografií. Ač obutí vypadá jako typická česká sada zimáků, jedná se o působivý kousek historie. Chceme-li se vrátit na úplný začátek, musíme vyrazit na japonskou tunerskou scénu v raných osmdesátkách.
Tehdy vznikla kola Bridgestone Super RAP Evo pro sportovní vozy účastnící se rallyeových soutěží či různých gymkhan. Ač to na první pohled nevypadá, původně šlo o sadu dvoudílných hliníkových kol o třinácti a čtrnácti palcích, o pár let později se přidaly ještě patnáctky.
A v čemže tkví jejich kouzlo? Zatímco klasické lité kolo s paprskovým designem by při jízdě mimo zpevněné cesty zaneslo brzdovou soustavu špínou a blátem, toto obutí tomu zabraňovalo, zároveň však dokázalo odvádět teplo díky mnoha kruhovým otvorům po svém obvodu. Výrobce ostatně říkal, že jde o skvělý poměr výkonu k minimální hmotnosti. Však také jeden třináctipalcový disk vážil pouhých tři a půl kilogramu.
Kola Super RAP Evo si však postupem času získala oblibu také pro svou originální estetiku, a tak se začala objevovat i na vozech, které se závoděním neměly nic společného. Třeba na typických japonských kei cars.
Dnes obutí u tunerů stále patří mezi hojně vyhledávané zboží, nejčastěji se objevuje na starých sportovních mazdách a toyotách. A značka Bridgestone má pro všechny zájemce skvělou zprávu - pokud tato kola chcete, už je nemusíte hledat na bazarech z druhé ruky. Oficiálně se totiž vrací do výroby!
Zatím jsou na výběr pouze patnáctky ve vícero specifikacích pro různé vozy, za jeden disk dáte od 6 400 Kč, sada tedy vyjde na 25 600 Kč. Výhledově nabídku doplní ještě menší a cenově dostupnější provedení. Reinkarnovaná kola pořídíte výhradně v bílé barvě, která je svého času proslavila. Objednávat můžete už teď, první kusy se u majitelů objeví v únoru příštího roku.