Článek
Nejdřív ale chvilka pravdy: Automobilka SWM se sice ohání italskou DNA, protože původně tahle firma založená roku 1971 v Miláně vyráběla motorky (i když vydržela jen třináct let). Jenže pak značku v roce 2014 koupila čínská finanční skupina Xinyuan a rozhodla se k motorkám přidat výrobu aut ve spolupráci s koncernem Brilliance. Něco z Evropy v jejích autech přeci jen je – výroba je sice lokalizovaná v Číně, designové centrum značky se však nachází v Miláně. Akorát tohle konkrétní auto nakreslil Řek…
Sotiris Kovos si v automobilovém světě udělal jméno díky první generaci Toyoty Yaris a Lexusu SC 430, pak přesedlal na motorky a skútry řecké značky Mego. Pro SWM ale také navrhl sportovní variantu SUV G1F, jejíž podobu nyní přebírá velmi důkladně modernizovaná verze G1 Pro.

Nové G1 Pro vypadá dost dobře! Také v něm vidíte náznak Ameriky…?
Kromě designu exteriéru se radikálně změnil také interiér střižený v moderní čínské minimalistické vlně inspirované Teslou. Před řidičem tak je 8,8palcový informační displej a uprostřed obří 14,6palcový infotainment, který ovládá všechny funkce vozu (je docela přehledný, ale mohl by být i rychlejší; české lokalizace se dočká již za pár dní). Jediná tlačítka má řidič pod pravou rukou na středovém tunelu a těmi kontroluje základní funkce klimatizace (změna teploty a výkonu ventilace atd.), jinak je kabina zcela čistá a uhlazená.

Volič převodovky se přemístil pod volant, díky tomu se na středovém tunelu uvolnil prostor pro odkládací poličku na dva telefony, jedna z nich má indukční nabíjení.
A docela slušně zpracovaná. Kromě horní plochy palubní desky a horní hrany výplně dveří z měkčených plastů je všude kožené čalounění (jehož čínský původ jasně poznáte podle čichu) příjemné na dotek a hezky barevně sladěné (můžete mít i tmavý interiér bez příplatku), v sedačce se pohodlně uvelebíte, a hlavně je všude dost místa. Nejen za volantem, ale také na zadních sedadlech, kam se bez problémů usadí i dospělák a stěžovat si nebude ani po cestě na dovolenou do Chorvatska. Kufr má velmi solidní objem 570 litrů, pod jeho podlahou pak najdete plnohodnotnou rezervu. To se dnes už nevidí…
| SWM G1 Pro | Škoda Karoq | MG HS | |
|---|---|---|---|
| Délka | 4670 mm | 4384 mm | 4655 mm |
| Šířka | 1855 mm | 1841 mm | 1890 mm |
| Výška | 1740 mm | 1612 mm | 1664 mm |
| Rozvor | 2750 mm | 2630 mm | 2765 mm |
| Objem kufru | 570 l | 521 l | 507 l |
Také obyčejný benziňák pod kapotou docela překvapí. Jde konkrétně o tradiční přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku, ale pro G1 Pro ji u SWM pořádně vylepšili. Posílila na 181 koní a 300 Nm, přičemž by měla spotřebovávat jen 7,3 l/100 km. Spojená je vždy s dvouspojkovým automatem a pohonem předních kol, manuál ani čtyřkolka nejsou v plánu.

Velkou výhodou G1 Pro je praktičnost a prostornost. I dozadu se pohodlně usadí dospělák, kufr má velmi slušný objem.
Stejně tak si nevyberete u výbavy, ta je totiž jen jedna a rovnou v plné palbě. Dostanete tak LED světla vpředu i vzadu, 18" litá kola, bezklíčový přístup (i kliky uvnitř nahradila elektronická tlačítka) a startování, automatickou klimatizaci, vyhřívané čelní sklo, volant a všechna čtyři sedadla, ta přední dokonce ventilovaná a sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, vyhřívaný/chlazený držák nápojů, ambientní osvětlení s 64 barvami a mnoho dalšího. Chybět nesmí ani šest airbagů a další bezpečnostní prvky, armáda jízdních asistentů doplněná 360° kamerovým parkovacím systémem a senzory.
To se samozřejmě promítlo do ceny, která není vyloženě podbízivá – za těch 759 000 Kč ale dostanete opravdu bohatě vybavené auto velikostně mezi Karoqem a Kodiaqem, k tomu tovární záruku na pět let a 100 tisíc kilometrů (lze rozšířit až na sedm let bez omezení nájezdu), k tomu první servis a asistenční služby po celé Evropě zdarma. Pokud vás tato nabídka zaujala, tak si pospěšte k jednomu z 11 dealerů (pracuje se na rozšíření na 20 partnerů), uvedená cena platí jen pro 100 prvních zákazníků.






