Hlavní obsah

Suzuki Vision Gran Turismo: Motor ze superbiku, pohon všech kol a jen 970 kg. Vyrobte ho!

Foto: Gran Turismo/ Suzuki

Suzuki Vision Gran Turismo je skvělý koncept pro japonský závodní simulátor, který je inspirován konceptem GSX-R/4 z roku 2001. Co myslíte, má v budoucnu šanci na sériovou výrobu?

Závodní hru Gran Turismo nejspíš všichni známe. Za 25 let svojí existence urazila ohromnou cestu a během této doby dozrála v plnohodnotný závodní simulátor, který umí naprosto perfektně napodobit fyziku reálného světa. Gran Turismo velice dobře znají také automobilky, a proto se tu a tam objeví koncept, určený výhradně pro digitální závody.

Článek

S nejnovějším přírůstkem pro nadcházející update hry se vytasilo japonské Suzuki – a nevypadá to vůbec zle, co říkáte? Automobilka se sídlem ve městě Šizuoka totiž představila virtuální sporťák, který však vychází z reálného vozu. Jenže jak je to možné? Koncepty s přídomkem „Vision Gran Turismo“ přece jezdí jen ve virtuálním světě, nanejvýš existují nepojízdné makety. Nebo…?

Foto: Gran Turismo/ Suzuki

Suzuki Vision Gran Turismo byl stvořen (bohužel) pouze pro virtuální realitu. Vzhledem k technice, která by se uprostřed této fantastické karoserie inspirované Swiftem Sport mohla ukrývat, je to ohromná škoda

Vtip je totiž v tom, že Suzuki Vision Gran Turismo je ve velkém inspirováno konceptem jménem GSX-R/4 z roku 2001. Čtenáři, kteří se trochu orientují také v motorkách, už jistě tuší, kam to směřuje. GSX-R/4 totiž uprostřed svého šasi ukrývalo atmosférickou třináctistovku, ale jakou – konkrétně agregát ze superbiku Suzuki GSX-R. Začíná to znít zajímavě…

To je případ i tohoto konceptu, který je do určité míry tímto vozem, ovšem jde pochopitelně s dobou, takže tu k benzinovému motoru přibyly ještě tři elektromotory a styling z nového Suzuki Swift Sport. Spalovací motor „sedí“ uprostřed šasi, tedy za zadními sedadly. První dva elektromotory potom mají na starosti přední kola a ten třetí motor sekunduje spalovacímu motoru.

Suzuki GSX-R/4 (koncept)

Suzuki GSX-R/4 byl koncept sportovního vozu, který japonská automobilka poprvé představila na frankfurtském autosalonu. Vůz měl údajně pohánět 1,3l atmosférický čtyřválec o výkonu 180 koní z vlajkové lodi jednostopých vozidel Suzuki – typu GSX-1300R Hayabusa. Díky hmotnosti nicotných 670 kg pak měl vůz být schopen rychlosti až 291 km/h (!).

Výsledek? Dobrá, už to nebudeme protahovat – kombinovaný výkon je fantastických 432 koní a 610 newtonmetrů točivého momentu! Navíc s pohonem všech kol – a to vše v autě velkém a vážícím asi jako průměrná polobotka!

Abychom věci uvedli na pravou míru, tak na poměry konceptu je Vision Gran Turismo od Suzuki poměrně těžké – 970 kilogramů. Jenže na poměry konkurence už je to velmi, velmi slušné. V kombinaci s nízkým těžištěm a téměř čtvercovým půdorysem by mohlo jít o naprosto skvělé řidičské náčiní.

Abychom si připomněli, co umí malé, mrštné a výkonné auto, nemusíme vlastně ani chodit za hranice Japonska – GR Yaris od Toyoty je obrovský hit, a tak by Suzuki mohlo zvážit alespoň částečnou implantaci tohoto pohonu třeba do typu Swift.

Navzdory faktu, že ideově (a vlastně i mechanicky) vychází tento skvělý koncept z reálného vozu, jsou šance na sériovou výrobu malé. Ale víte, co se říká – naděje umírá poslední. Jen si vzpomeňte na Mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2010, na zápas proti Švédsku…

Dobrou zprávou však je, že se s ním přece jen můžete projet – a dokonce na kterémkoliv okruhu na světě. Špatnou zprávou je, že to platí pouze pro simulátor Gran Turismo, kde koneckonců skončila už celá řada úchvatných konceptů, které nakonec nikdy nespatřily světlo světa. Co myslíte, není to škoda?

Načítám