Článek
Na první pohled byste řekli, že koukáme jen na další facelift. Zvenčí se Panamera opravdu tolik nezměnila, přes pět metrů dlouhý vůz si zachovává charakteristickou nízkou siluetu i dobře známou tvář.
Ta standardně svítí Matrix LED světlomety, na přání je k dispozici HD Matrix LED technologie s vysokým rozlišením, která má 32 0000 pixelů v každém reflektoru. Vybavena je krom jiného zbrusu novými funkcemi, například speciálním osvětlením jízdních pruhů a chlubí se dosahem až 600 metrů.
Povědomé vám bude rovněž pracoviště řidiče – digitální budíky s kulatými ukazateli doprovází středová obrazovka infotainmentu zapuštěná do přístrojové desky. Za příplatek můžete svou Panameru dovybavit ještě dalším 10,9“ displejem pro spolujezdce, podobně jako tomu je u vlajkového SUV Cayenne.
Fandy objemných motorizací potěší pohled do technických specifikací. Základní Panamera (a Panamera 4 s pohonem všech kol) má 2,9litrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 353 koní a 500 newtonmetry točivého momentu, oproti předchůdci si tedy motor polepšil o 23 koní a 50 Nm. Motor má změněný plnicí tlak, jiné vstřikování paliva i časování zapalování. Zadokolka zrychlí z klidu na stovku za 5,2 sekundy a sviští 272 km/h, s pohonem 4 × 4 jste na stovce o čtyři desetinky dříve a maximálka vás utne při 270 km/h.
Na vrcholu motorové palety je posazeno provedení Turbo E-Hybrid se spalovacím srdcem v podobě čtyřlitrového osmiválce. Společně s elektromotorem dodávají 680 koňských sil a mamutí krouťák 930 newtonmetrů. Elektromotor je nově integrován do osmistupňové dvouspojkové převodovky, čímž se ušetřilo asi pět kilogramů. Panamera do zásuvky pokoří stovku za 3,2 sekundy a jede až 315 km/h. Baterie s kapacitou 25,9 kWh vystačí na 91 kilometrů čistě elektrické jízdy, při výkonu 11 kW se doplní za 2 hodiny a 39 minut.
Sériově je vůz vybaven dvoukomorovým dvouventilovým vzduchovým odpružením, které má dle tvůrců přinést ještě větší rozsah mezi komfortní plavbou a ostrou sportovní jízdou. Pro vrcholový E-Hybrid je na přání k dispozici aktivní podvozek Active Ride s nově vyvinutými tlumiči připojenými k elektricky ovládanému hydraulickému čerpadlu. Technologie dokáže udržet karoserii v rovině třeba i při plném brzdění.
Standardní výbava Panamery se krom sofistikovaného podvozku rozrostla o LED Matrix světlomety, parkovací asistent, přepínač jízdních režimů na volantu či chlazenou přihrádku na chytrý telefon s bezdrátovým dobíjením. Ceník startuje na částce 2 786 116 Kč, čtyřkolka přijde na 2 891 386 Kč. Pokud chcete vrcholový E-Hybrid, připravte si 4 988 286 Kč. První kusy budou evropským zájemcům dodány v březnu příštího roku.