Hlavní obsah

Supervýkonná světla a geniální podvozek: Nové Porsche Panamera přijíždí s náloží technologií a českým ceníkem

Foto: Porsche

Dnes po poledni se světu slavnostně představila v pořadí třetí generace modelu Panamera. Jak už tomu u Porsche bývá zvykem, novinky jsou decentní, přesto chvályhodné.

Článek

Na první pohled byste řekli, že koukáme jen na další facelift. Zvenčí se Panamera opravdu tolik nezměnila, přes pět metrů dlouhý vůz si zachovává charakteristickou nízkou siluetu i dobře známou tvář.

Ta standardně svítí Matrix LED světlomety, na přání je k dispozici HD Matrix LED technologie s vysokým rozlišením, která má 32 0000 pixelů v každém reflektoru. Vybavena je krom jiného zbrusu novými funkcemi, například speciálním osvětlením jízdních pruhů a chlubí se dosahem až 600 metrů.

Foto: Porsche

Největší technickou novinkou jsou HD Matrix LED světlomety.

Povědomé vám bude rovněž pracoviště řidiče – digitální budíky s kulatými ukazateli doprovází středová obrazovka infotainmentu zapuštěná do přístrojové desky. Za příplatek můžete svou Panameru dovybavit ještě dalším 10,9“ displejem pro spolujezdce, podobně jako tomu je u vlajkového SUV Cayenne.

Foto: Porsche

Kabina Panamery vypadá dost povědomě.

Fandy objemných motorizací potěší pohled do technických specifikací. Základní Panamera (a Panamera 4 s pohonem všech kol) má 2,9litrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 353 koní a 500 newtonmetry točivého momentu, oproti předchůdci si tedy motor polepšil o 23 koní a 50 Nm. Motor má změněný plnicí tlak, jiné vstřikování paliva i časování zapalování. Zadokolka zrychlí z klidu na stovku za 5,2 sekundy a sviští 272 km/h, s pohonem 4 × 4 jste na stovce o čtyři desetinky dříve a maximálka vás utne při 270 km/h.

Na vrcholu motorové palety je posazeno provedení Turbo E-Hybrid se spalovacím srdcem v podobě čtyřlitrového osmiválce. Společně s elektromotorem dodávají 680 koňských sil a mamutí krouťák 930 newtonmetrů. Elektromotor je nově integrován do osmistupňové dvouspojkové převodovky, čímž se ušetřilo asi pět kilogramů. Panamera do zásuvky pokoří stovku za 3,2 sekundy a jede až 315 km/h. Baterie s kapacitou 25,9 kWh vystačí na 91 kilometrů čistě elektrické jízdy, při výkonu 11 kW se doplní za 2 hodiny a 39 minut.

Sériově je vůz vybaven dvoukomorovým dvouventilovým vzduchovým odpružením, které má dle tvůrců přinést ještě větší rozsah mezi komfortní plavbou a ostrou sportovní jízdou. Pro vrcholový E-Hybrid je na přání k dispozici aktivní podvozek Active Ride s nově vyvinutými tlumiči připojenými k elektricky ovládanému hydraulickému čerpadlu. Technologie dokáže udržet karoserii v rovině třeba i při plném brzdění.

Standardní výbava Panamery se krom sofistikovaného podvozku rozrostla o LED Matrix světlomety, parkovací asistent, přepínač jízdních režimů na volantu či chlazenou přihrádku na chytrý telefon s bezdrátovým dobíjením. Ceník startuje na částce 2 786 116 Kč, čtyřkolka přijde na 2 891 386 Kč. Pokud chcete vrcholový E-Hybrid, připravte si 4 988 286 Kč. První kusy budou evropským zájemcům dodány v březnu příštího roku.

Načítám