Článek
Je neuvěřitelné, jak se automobilový průmysl a samotný trh neustále vyvíjí. Kdyby nám někdo ještě před pár lety řekl, že Lamborghini bude vyrábět „terénní Huracán“, asi bychom si poklepali na čelo a zeptali se ho, odkud že to vlastně spadl. Jenže teď je to realita.
Huracán Sterrato je jedním z těch aut, která okázale balancují na hranici šílenosti a naprosté dokonalosti – ruku na srdce, je na něm něco podivně lákavého, a není to jen fakt, že jde o dokonalý supersport na české silnice. Přitom si i ve verzi Sterrato zachovává svůj poctivý atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, zde vyladěný na 610 koní.
Sterrato má oproti civilnímu Huracánu zvýšený podvozek o 4,5 centimetru, což znamená vyšší světlou výšku a nepatrně lepší nájezdové úhly. Huracán Sterrato byl za účelem zlepšení stability také nepatrně rozšířen oproti tomu „standardnímu“ – konkrétně o 3 centimetry vpředu a o 3,3 centimetru vzadu.
Logicky jsou tu tedy i drobné vizuální změny – a je toho víc než jen přídavná světla na čumáku nebo efektní náporové sání na střeše. Vlivem širšího podvozku přibyly také rozšířené blatníky, které vyplňují nová 19palcová kola, zpoza kterých prosvítají přední brzdy o průměru 15 palců s šestipístovými třmeny, zadní nápravu brzdí 14palcové kotouče se čtyřpístovými třmeny.
Přestože Huracán ve verzi Sterrato jezdí na kolech s menším průměrem, obouvá kupodivu i nadále nízkoprofilové pneumatiky, kde bočnice jsou pouze o jeden centimetr vyšší, vpředu dokonce u půl centimetru. Jedná se o (alespoň to tvrdí výrobce) „terénní“ runflatové obutí Bridgestone Dueler AT002. Pro úplnost – civilní Huracán obouvá „papuče“ 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu, přesné rozměry u verze Sterrato zatím neznáme.
V úvodu jsme zmínili, že vyjící atmosférická V10 pod kapotou zůstává – a je tomu opravdu tak. Výkony už přirozeně nebudou natolik dechberoucí jako v případě originálního Huracánu, přesto však 610 koní Huracánu Sterrato stačí na více než dostatečné zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Patrně nejvíce tu utrpěla maximální rychlost, která klesla z udávaných 330 km/h na „pouhých“ 260 km/h, což je dáno zejména horší aerodynamikou a vyšším podvozkem.
To však patrně ani jednoho z majitelů Huracánu Sterrato mrzet nebude – částečně proto, že dost možná už mají v garáži civilní Huracán, a také proto, že verze Sterrato byla stvořena k jiným účelům, převážně k dovádění v poušti nebo na písečných dunách.
To je ostatně i jeden z důvodů, proč se na střeše objevilo ono výše zmíněné náporové sání – aby se k motoru dostalo více čistého vzduchu bez prachu a dalších nečistot. Brodění ve vodě tedy Huracán Sterrato s největší pravděpodobností nezvládá. Škoda.
Přesto však lidé ze Sant’Agaty Bolognese nezapomněli na ochranné hliníkové panely spodní části vozu nebo na několik málo čistě offroadových přístrojů, jako je inklinometr, ukazatel úhlu natočení kol nebo bezpečnostní upozornění na riziko převrácení.
Uvnitř pak nejdeme čalounění Verde Sterrato z Alcantary, které je exkluzivní pro Huracán Sterrato, další už bude převážně na zákaznících. Lamborghini totiž umožňuje i v tomto případě možnost individualizace z jejich programu Ad Personam, kde lze vybírat z 350 barev karoserie nebo 65 různých kombinací interiéru. Celkem vznikne 1 499 Huracánů Sterrato, cenu však automobilka zatím nezveřejnila.