Článek
Řeč je o kompaktním Audi S3, jehož současná generace se představila před čtyřmi roky, a na facelift má tedy rozhodně nárok. Pokud čekáte jen poupravené nárazníky a nová světla, rádi vás vyvedeme z omylu. Inženýři Audi Sport se totiž ve velkém pustili také do techniky, kde se měnilo takřka vše podstatné.
Benzinový čtyřválec TFSI s objemem 2,0 litru zůstal, jeho parametry však povýšily na 329 koňských sil a 420 newtonmetrů točivého momentu. Vylepšení se dočkala také sedmistupňová dvouspojková převodovka, jejíž reakce při rychlé jízdě by teď měly být ještě mrštnější.
Zásadní novinkou je však nasazení tzv. torque splitteru, který byl doposud vyhrazen až nejvyššímu RS. Modul nahrazuje diferenciál a vícelamelovou spojku na zadní nápravě. Jejich místo zaujímá elektronicky řízená vícelamelová spojka na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. To má zajistit optimální rozdělení točivého momentu na zadní nápravě. V praxi má tento pomocník značně utlumit nedotáčivé tendence a poskytnout při svižné jízdě maximální jistotu.
Ani tím ale nekončíme. Audi posílilo brzdové komponenty a S3 obdařilo větší soustavou s novými třmeny i destičkami. Aby toho nebylo málo, spolupracovala značka se společností Falken na zcela nové sadě pneumatik. Obutí s rozměrem 235/35 R19 nyní slibuje ještě vyšší přilnavost.
Nové Audi S3 bude k dispozici coby hatchback i sedan, oficiálně se (společně s civilními verzemi) představí ještě letos. Do rajonu RS3 sice neleze – torque splitter tady nedisponuje driftovacím režimem a triumfem RS je pořád ikonický pětiválec – přesto se mu sympaticky přiblížilo. Uvidíme, jak na to plnotučné „er-eso“ zareaguje. Že by posílilo nad rámec dnešních 400 koníků? Nechme se překvapit…