Hlavní obsah

Šťavnatý hot hatch Audi nemusí mít nutně odznak RS: Nové S3 se mění k nepoznání, nikdy nebylo ostřejší

Foto: Audi

Dominantou sportovních Audi jsou nabroušené modely RS. Opomíjet bychom ale neměli ani „eska“, stupínek mezi civilními a zcela ostrými vozy. Jedno takové nyní prochází omlazením a přiváží nespočet inovací.

Článek

Řeč je o kompaktním Audi S3, jehož současná generace se představila před čtyřmi roky, a na facelift má tedy rozhodně nárok. Pokud čekáte jen poupravené nárazníky a nová světla, rádi vás vyvedeme z omylu. Inženýři Audi Sport se totiž ve velkém pustili také do techniky, kde se měnilo takřka vše podstatné.

Benzinový čtyřválec TFSI s objemem 2,0 litru zůstal, jeho parametry však povýšily na 329 koňských sil a 420 newtonmetrů točivého momentu. Vylepšení se dočkala také sedmistupňová dvouspojková převodovka, jejíž reakce při rychlé jízdě by teď měly být ještě mrštnější.

Foto: Audi

Takto nové Audi S3 sviští s přepracovaným progresivním řízením a jiným naladěním tlumičů. Podle výrobce nebylo „esko“ ještě nikdy ostřejší.

Zásadní novinkou je však nasazení tzv. torque splitteru, který byl doposud vyhrazen až nejvyššímu RS. Modul nahrazuje diferenciál a vícelamelovou spojku na zadní nápravě. Jejich místo zaujímá elektronicky řízená vícelamelová spojka na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. To má zajistit optimální rozdělení točivého momentu na zadní nápravě. V praxi má tento pomocník značně utlumit nedotáčivé tendence a poskytnout při svižné jízdě maximální jistotu.

Foto: Audi

Vnější inovace zatím důkladně tají maskovací fólie.

Ani tím ale nekončíme. Audi posílilo brzdové komponenty a S3 obdařilo větší soustavou s novými třmeny i destičkami. Aby toho nebylo málo, spolupracovala značka se společností Falken na zcela nové sadě pneumatik. Obutí s rozměrem 235/35 R19 nyní slibuje ještě vyšší přilnavost.

Nové Audi S3 bude k dispozici coby hatchback i sedan, oficiálně se (společně s civilními verzemi) představí ještě letos. Do rajonu RS3 sice neleze – torque splitter tady nedisponuje driftovacím režimem a triumfem RS je pořád ikonický pětiválec – přesto se mu sympaticky přiblížilo. Uvidíme, jak na to plnotučné „er-eso“ zareaguje. Že by posílilo nad rámec dnešních 400 koníků? Nechme se překvapit…

Načítám