Článek
Spřízněnost s poslední generací modelu Duster znamená využití platformy CMF-B původem od Renaultu. Bigster, jak ostatně celkem vtipně napovídá jméno, bude o kus větší. Spekuluje se o délce okolo 4,6 metru, díky níž se novinka přiblíží například Škodě Kodiaq. Duster tak přeroste o zhruba 0,3 metru.
Dusteru by se Bigster měl podobat také nabídkou pohonných jednotek. Jako základ pravděpodobně poslouží 110koňový přeplňovaný zážehový tříválec, ovšem vzhledem k tomu, že se hovoří i o pohonu všech kol, vsadili bychom si klidně rovněž na nasazení silnějšího zážehového přeplňovaného čtyřválce.
Zcela jistě se naopak nedostane na naftu, se vznětovými motory už Dacia bohužel nepočítá. Kalkulovat však určitě můžeme s hybridem, jehož základ představuje 1,6litrový zážehový čtyřválec.
Také design bude podobný novému Dusteru. Jestli sledujete dění okolo rumunské značky, tak pro vás tato informace jistě nebude překvapivá. Kompaktní SUV totiž přineslo nový designový směr, který však poprvé odhalil už koncept většího „es-ú-véčka“ jménem… ano, Bigster. Je tedy jasné, že se bude produkční vůz podobat právě nejen zmíněné studii, ale logicky také Dusteru.
Jak přesně by novinka v sériové podobě mohla vyhlížet, se snaží odhadnout známý digitální tvůrce a designér Lars Sältzer vystupující na instagramu pod jménem LARSONdesign, který přichází s vlastní vizí sériového provedení.
Jeho představa zřetelně navazuje právě na Duster, má však delší rozvor a mohutnější zadní partie. S těmi mimochodem souvisí jedna zajímavá zpráva. Od počátku se o Bigsteru hovoří jako o sedmimístném modelu. Jenže magazín RNews.cz, který má zpravidla přesné informace, nedávno přišel s novinkou ze zákulisí, že v případě sedmimístné koncepce došlo na poslední chvíli ke změně.
„Bigster sice byl vyvíjen jako sedmimístný vůz, ale v posledních fázích vývoje se rozhodlo, že zůstane pětimístným. Proti Dusteru tak má nabídnout hlavně více místa ve druhé řadě a zavazadlovém prostoru,“ cituje své zdroje magazín RNews.cz. Jenže pak se také objevily spekulace o volitelné třetí řadě sedadel. Tak uvidíme…
K odhalení by snad mělo dojít ještě letos, nicméně prodeje by měly být zahájeny až příští rok. A my jsme především velice zvědaví na cenu.
Bigster bude stoprocentně dražší než Duster, který startuje na částce 429 900 Kč, ale věříme, že si Dacia dá pozor, aby novinka patřila k nejdostupnějším velkým SUV na trhu. Umíme si představit, že bude dokonce rovnou nejlevnější.