Hlavní obsah

SsangYong chce rozhýbat český trh s elektromobily: Ceník elektrického Torrese startuje nečekaně nízko

Foto: SsangYong

První elektromobil značky SsangYong na českém trhu nese označení Torres EVX. Od spalovacího sourozence se liší jen nepatrně a hlavně nabízí stejně sympatický poměr cena/výkon.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Elektrický SsangYong Torres EVX je prvním elektromobilem značky, který si našel cestu na český trh (jinde ve světě už se nějaký čas prodává elektrické Korando). S Torresem na baterky jsme se nedávno seznámili v rámci mezinárodních jízd, nejdůležitější otázka v podobě české ceny však zůstala nezodpovězena. Až do dneška!

SsangYong od začátku sliboval, že skvělý poměr cena/výkon, na který jsme zvyklí z ostatních modelů, zůstane zachován. A slovo dodržel, Torres EVX ve výbavě Style totiž startuje na částce 879 900 Kč, zatímco vybavenější stupeň Premium stojí 959 900 Kč.

Za tyto peníze dostanete vždy stejnou techniku – jeden 207koňový elektromotor a hlavně 73,4kWh baterii, která avizuje kombinovaný dojezd až 462 kilometrů (ve městě prý dokonce až 635 km). Baterie se u rychlonabíječky dobije z 10 na 80 % za 37 minut, přes 4,7 metru dlouhé SUV s provozní hmotností 1,9 tuny je na stovce za 8,1 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 175 km/h.

Foto: SsangYong

Elektrický Torres umí táhnout přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny.

Už základní verze Style přitom nabízí slušnou porci výbavy. Součástí jsou například 18" kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat, 12,3" digitální přístrojový panel, kožený volant, bezklíčové odemykání a startování, dvouzónová automatická klimatizace, dešťový a světelný senzor nebo 11kW palubní nabíječka.

Vyšší verze Premium přihodí navíc přední parkovací senzory, vyhřívání předních a zadních sedadel a volantu, ambientní LED osvětlení interiéru, bezdrátovou nabíječku chytrého telefonu, skla se zvýšeným tónováním nebo elektricky nastavitelná přední sedadla v osmi směrech.

Foto: SsangYong

Samostatný panel klimatizace z interiéru zmizel, teplotu teď nastavíte dotykem na středové obrazovce. Celkově tlačítek uvnitř zůstalo jen minimum.

S vyšší výbavou si můžete připlatit za balíček Tech, který stojí 34 900 Kč a obsahuje detekci slepého úhlu, varování při změně jízdního pruhu nebo asistenta při riziku čelního střetu. Nad rámec Tech paketu lze za 29 900 Kč doplnit ještě balík Premium+, jehož součástí je 360stupňová kamera a dvacetipalcová kola. Za topný systém s tepelným čerpadlem si však musíte připlácet v obou výbavách, a to rovných 24 900 Kč.

Potom už si vyberete pouze lak (příplatkové metalízy za 14 900 Kč, respektive 18 900 Kč v kombinaci s černou střechou) a provedení interiéru. Standardní textil a syntetickou kůži lze za příplatek 14 900 Kč nahradit černou nebo dvoutónovou šedou kůží. Součástí nabídky je tovární záruka na 7 let nebo 150 000 kilometrů. Záruka na trakční baterii je 10 let nebo milion kilometrů s tím, že její kapacita neklesne pod 70 %.

Elektrický SsangYong Torres už je v Česku, první kusy právě dorazily k autorizovaným prodejcům. A věštíme, že by u našinců mohl mít úspěch. Pod hranici 900 000 Kč se za poslední dobu stlačilo více elektromobilů, ale zatím žádné takto velké SUV s bohatou výbavou, slušným prostorem i dojezdem. No, nechme se překvapit…

Načítám