Článek
Vezměte si lupu do ruky, budete ji potřebovat – designové změny nového modelu odhalí totiž jen skuteční znalci. A i ti se budou muset dost snažit. Na přídi se totiž neměnily tvary velkých nozder ani nárazníku, spíše jen detaily provedení mřížky a sacích otvorů.
Nová je také grafika světlometů integrující světelný podpis s šipkami, navíc potkávací a dálková světla využívají jeden LED modul. Laserová světla jsou nyní součástí standardní výbavy pro M440i (a za příplatek pro 430i). Upravená je i grafika zadních světel s trojrozměrným efektem. Dál už jsou nové pouze dva metalické laky (zelená Cape York a červená Fire) a pár designů litých kol až po velikost 19 palců.
Tyto změny se týkají čtyřkového kupé a kabria, vrcholná M4 (kupé i kabrio) k novým světlům (v základu adaptivním) pak přidává jen nové polepy kapoty a víka kufru. Pokud by vám M4 náhodou přišla příliš přehlédnutelná i přes její agresivní design a práskající výfuk…
Další novinkou je 48V mild-hybridní ústrojí pro benzinové i dieselové motory, jež má šetřit palivo (pohání palubní systémy při zhasnutém motoru na semaforech i při jízdě), ale také přiostřuje reakce na pokyn plynového pedálu okamžitým zátahem až 11 koní, který vyplní čas, než se převodovka rozmyslí a turbo nadechne.
To se však netýká M4, která disponuje stejným přeplňovaným šestiválcem bez elektrického dopingu. Ten nyní produkuje nejen 480 koní (M4) nebo 510 koní (verze Competition), ale také rovnou 530 koní (Competition xDrive), takže na stovku vystřelí za čtyři sekundy a méně.
Kabina řady 4 po vzoru nedávno modernizované trojky integruje nový panoramatický koncept digitálního přístrojového štítu (12,3") a dotykového infotainmentu (14,9") s nejnovější verzí systému iDrive 8.5, který o něco zjednodušuje uživatelské soužití. Další novinkou je už jen dvouramenný volant, přičemž M paket má tříramenný s plochou spodní částí věnce.
Ještě jedna novinka!
Po dlouhých letech čekání se BMW (pošťouchnuté snahou Toyoty mít Supru s manuálem) odhodlalo obdařit nejrychlejší verzi roadsteru Z4 M40i manuální převodovkou, takže 340koňový přeplňovaný šestiválec teď budete moci popohánět kvedláním šaltpákou. Rychlejší nebudete (oficiálně je manuální verze na stovce o 0,1 sekundy pomaleji, ale s časem 4,6 sekundy je to pořád kalup), ale víc si řidičský zážitek užijete. A o to jde především.
Nu, a to je všechno. Jak sami vidíte, BMW pojalo modernizace skutečně minimalisticky, ale to vlastně vůbec nevadí, protože na design exteriéru a nový koncept interiéru si pořád ještě zvykáme, takže vážně nestihl zastarat.