Hlavní obsah

Sporťák místo treter obul galoše: Ikonický Lotus Elise se z okruhu vrhá přímo do bláta

Foto: Get Lost

Jedno z nejikoničtějších sportovních aut moderní doby se vrací zpátky na scénu, i když v jiné formě a pod novým názvem. Lotus Elise se představuje jako Project Safari, který ovšem na asfaltové silnice primárně necílí.

Článek

Sportovní Lotus Elise S1 sice nebyl davy nijak masově oslavován jako třeba Porsche 911, ovšem mezi nadšenci je tohle lehké auto doslova obdivované. Tento před pár lety ukončený model nicméně znovu ožil, ovšem v trochu jiné než silniční formě. Jmenuje se Project Safari a mají jej na svědomí britští specialisté, kteří si říkají Get Lost – nejspíš proto, že se rádi ztrácejí v přírodě mimo civilizaci…

Na první pohled by se mohlo zdát, že jde prostě jen o Elise s vyšším podvozkem, jinými koly obutými na terénních pneu a s načančanou karoserií, ovšem zástupci Get Lost tvrdí, že jde o kompletní přepracování lehkého roadsteru, což demonstrují například na míru vyrobeným odpružením nebo zvýšenou světlou výškou o 100 mm oproti originálu.

Foto: Get Lost

V tomhle autě byste se klidně ztratili v divočině, že?

To nejdůležitější, pohon, je zatím velkou neznámou. Britové tvrdí, že „poskytuje silný a spolehlivý výkon“, takže nejspíš nepůjde o originální osmnáctistovku od Roveru (i když měla ve vrcholné verzi až 190 koní).

Přívody vzduchu vyčnívající z motorového prostoru a dvě sací potrubí by mohly naznačovat přítomnost vidlicového šestiválce nebo něčeho jiného, obdobně výkonného.

Foto: Get Lost

Motor? Nevíme. Možná V6, možná nějaká jiná výkonná šílenost.

Teorii šestiválce nebo silného ekvivalentu podporují široké lemy blatníků, které jsou, zdá se, stavěny pro vícero typů pneumatik včetně těch hodně širokých. Dalšími designovými prvky Projectu Safari jsou hranaté lampy, bílá kola vyvedená v rallyovém stylu, vlastní zpětná zrcátka a přední mlhovky.

Vespod nechybí samosvorný diferenciál a hydraulická ruční brzda, což naznačuje, že tenhle rychlý terénní sporťák nemusí být jen hvězdou na sociálních sítích. Podle slov automobilky Get Lost má být tohle auto novým druhem zábavy, podobně jako třeba Porsche 911 Dakar, nebo dokonce Lamborghini Huracán Sterrato.

Ceny a další podrobnosti opět nevíme. Společnost nicméně uvádí, že se prvních vozů dočkáme koncem tohoto roku a že je otevřená spolupráci od zákazníků, investorů nebo od kohokoli, kde se v této automobilové vizi vidí.

Načítám