Článek
Název Cupra vyplynul ze spojení slov Cup a Racing, není tedy divu, že jej španělský Seat s oblibou používal pro označení svých ostrých modelů. Jenže v roce 2018 došlo k nečekanému kroku, kdy se z Cupry stala samostatná automobilová značka. Nepřekvapivě zaměřená na sportovní modely. Cupra však dnes zdaleka není jen o autech.
Španělská automobilka je od počátku úzce spjata se sportem. Stala se hrdým partnerem padelu, což je jakási akčnější obdoba tenisu s prvky squashe. Padel má sice mexické kořeny, ale největší boom přišel až v sedmdesátých letech právě ve Španělsku. Dnes je Cupra nejen partnerem České padelové federace, ale také se snaží významně podílet na růstu tohoto sportu v našich končinách.
Ruku v ruce s lifestylovým a sportovním smýšlením Cupry jde také vlastní kolekce oblečení. Cupra od počátku nabízí nejen tradiční módní kousky jako vlastní čepice nebo mikiny, ale i stylové bombery, výbavu pro profi sportovce nebo exkluzivní limitky.
Tou poslední je „kapsulová“ kolekce oblečení spojená s jachtingem, která má být nadčasová, elegantní, ale především udržitelná. Zahrnuje sportovní nepromokavý kabát, tričko, polo, voděodolný batoh, ale třeba i plážový klobouk. Všechny tyto kousky jsou k prohlédnutí a objednání na stránkách Cupry nebo u vybraných prodejců.
V neposlední řadě se Cupra intenzivně angažuje ve světě hudby. Nejenže si dává záležet na kvalitním audiozážitku ve svých autech se systémem Sennheiser, ale vyráží i na samotné akce. Na přelomu května a června byla například exkluzivním partnerem barcelonského festivalu Primavera Sound.
Odsud máme bezprostřední dojmy, protože na parádní hudební festival vyrazila společně s Cuprou i naše kolegyně Barbara Hacsi z rádia Expres FM. „Tři dny v Barceloně. Koncerty hvězd jako Lana Del Ray, Disclosure, Troye Sivan, SZA, The National… K tomu projížďka serpentinami v okolí Barcelony v elektrickém Tavascanu s prvotřídním zvukem od Sennheiser. Jeden z největších zážitků mého života,“ pochvalovala si skvělou událost Cupry Barbara.
Kde ještě vyjma automobilového a závodního světa můžeme značku Cupra vidět? Tak třeba ve virtuálním světě Metahype, kam se lze připojit s vlastním avatarem a seznámit se s novinkami značky, streamovat či střádat NFT tokeny a další digitální produkty. Teď už je vám asi jasné, že Cupra není jen další automobilkou, ale všestrannou značkou, pro kterou prakticky neexistují hranice ve skutečném ani virtuálním světě.