Článek
Formentor je pro mladou značku Cupra mimořádně důležitý. Suverénně nejžádanější model si u nás v roce 2022 pořídilo přes dva tisíce zájemců. Loni to pořád bylo 1 312 prodaných kusů, i když už zákazníci netrpělivě vyhlíželi facelift. Ten se odhaloval postupně, ke slavnostní premiéře pak došlo na jaře letošního roku.
A modernizace přinesla vskutku výrazné změny. Třeba příď je zbrusu nová, s přepracovanými světlomety a bez tradiční masky. Nespočet inovací se odehrál také uvnitř, včetně větší obrazovky multimédií nebo vylepšených sedaček. To všechno jsme si ale pověděli už v dubnu, nyní přichází čas na nejčerstvější novinku - české ceny!
Omlazenou Cupru Formentor dnes koupíte od 979 900 Kč, za což dostanete mild-hybridní benzinovou patnáctistovku s výkonem 150 koní spojenou se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Plug-in hybrid o síle 272 koní, který díky větší baterii slibuje dojezd přes 100 km na jedno nabití, začíná na částce 1 274 900 Kč.
Už ve standardu má Formentor 18″ kola z lehkých slitin, plně diodovou světelnou techniku, polokožené sportovní sedačky s vyhříváním, třízónovou automatickou klimatizaci, 12,9″ obrazovku multimediálního systému, zadní parkovací kameru nebo prediktivní adaptivní tempomat. Nezapomnělo se ani na jízdní berličky – progresivní řízení a elektronickou uzávěrku diferenciálu na přední nápravě.
Plug-in hybrid je dražší nejen kvůli technice, ale také bohatší výbavě. Dostupný je totiž až ve stupni VZ a ta obsahuje devatenáctipalcová kola, adaptivní podvozek nebo skořepinová sedadla. Pro fajnšmekry je připraveno provedení VZ Extreme (s plug-in hybridem od 1 444 900 Kč), které má navíc světlomety Matrix LED, brzdy Brembo nebo prémiový audiosystém Sennheiser.
Pokud vám motorová nabídka zatím přijde poněkud očesaná, máte pravdu. Ještě před koncem léta paletu rozšíří základní 1.5 TSI s výkonem 150 koní a manuální převodovkou, se kterou Formentor bude stát od 904 900 Kč.
Netrpělivě však vyhlížíme i nový vrchol – 333koňový dvoulitrový čtyřválec TSI (pětiválec se s faceliftem rozloučil), se kterým se budou pojit i specifické prvky výbavy – tzv. torque splitter (variabilní rozdělování točivého momentu mezi zadní kola) nebo brzdová soustava od renomovaného výrobce Akebono.
Motorů se však objeví více – kromě slabšího benzinového dvoulitru nebude chybět ani turbodiesel.
V prodeji také Leon
Společně s Formentorem vstupuje na český trh také omlazený Leon. Na základní patnáctistovku si i tady musíme počkat, což ale neplatí pro ceny. Hatchback startuje na částce 779 900 Kč, kombík stojí od 814 900 Kč.
Chcete-li 150koňový diesel, připravte si 914 900, respektive 949 900 Kč. Ani v útrobách Leonu nesmí chybět plug-in hybrid. Jde o totožnou techniku jako v případě Formentoru, díky nižší karoserii tu ale na jedno nabití ujedete jen na elektřinu až 125 kilometrů. Verze do zásuvky startuje na 1 269 900 Kč, za kombík dáte 1 304 900 Kč. Vrcholové provedení VZ Extreme pak leze vysoko nad hranici 1,4 milionu korun.