Hlavní obsah

Sony ukázalo další elektromobil, nejspíš zamíří do výroby

Foto: Sony

Sony znáte nejspíše coby výrobce spotřební elektroniky. Jenže kromě televizí, herních konzolí a mobilů by se japonská firma ráda zapsala do historie i jako výrobce elektromobilů. Už za pár měsíců vznikne speciální divize, která by tyto vize měla realizovat. Sony mezitím v Las Vegas ukazuje svůj druhý koncept, tentokráte sedmimístné SUV.

Článek

Sony na právě probíhajícím veletrhu spotřební elektroniky CES v americkém Las Vegas představuje kromě nových OLED televizorů a nové generace head-setů pro virtuální realitu také další automobil. Jde o „sériově“ vypadající koncept elektrického crossoveru nazvaného Vision-S 02, který navazuje na předloňský koncept sedanu Vision-S 01, jenž se zatím do sériové výroby nedostal.

Současný model je dlouhý 4,9 metru, je široký 1,9 metru a vysoký na SUV nikoliv závratných 1,65 metru. Rozvor náprav je ovšem královský a dosahuje tří metrů. Plně funkční koncept, jenž by k sériové produkci mohl mít blíže, než se zdá, stojí na obřích 20 palcových kolech a na váze ukáže hodně vysoké číslo – 2 480 kilogramů (o 130 kilogramů více než S 01).

Podvozkové díly i motory (celkem dva, každý pro jednu nápravu o výkonu 200 kW) jsou použity z dva roky starého konceptu. Totožná je i celková délka a rozvor náprav (šířka se mírně liší). Nový koncept S-02 má rychlost elektronicky omezenou na 180 km/h, a podle našeho odhadu zvládne zrychlení na 100 km/h za zhruba 5 sekund (sedan má udávané zrychlení 4,8 s).

Není náhodou, že nový koncept od Sony je nabitý elektronickými pomocníky – obrazovými snímači CMOS s vysokým rozlišením nebo technologií LiDAR. Senzory Time-of-Flight (ToF) umí monitorovat posádku a nechat ji některé funkce ovládat hlasem a gesty.

A nebylo by to Sony, aby na jednom z celkem devíti displejů nešlo hrát hry z vlastní konzole Play Station prostřednictvím vzdáleného připojení. Překvapit by vás neměla ani podpora technologie 5G pro rychlé internetové připojení.

Japonská firma myslí své začátky ve světě automobilů naprosto vážně, už na jaře letošního roku tak založí novou divizi Sony Mobility. K ní zatím firma nesdělila žádné informace, ale dá se předpokládat, že právě pod touto značkou začne během několika let vyrábět (a prodávat) elektromobily.

Podobné ambice mají i další značky ze světa IT – své vlastní auto bude mít Foxconn a pravděpodobně i Xiaomi. Podobné snahy měl i Apple a Google, obě značky ale zůstaly u vývoje autonomního řízení a své vlastní auto dosud nepředstavily.

Související témata:
Načítám