Článek
K představení nové automobilky došlo na Veletrhu spotřební elektroniky. Právě na této výstavě známé pod zkratkou CES konané v Las Vegas se představil koncept vycházející ze studie Vision-S, která se představila před nějakými třemi lety tamtéž. Sériová verze konceptu by mohla jít do prodeje už koncem roku 2025.
Vůz zaujme štíhlým pruhem předních svítilen, jehož součástí je i tzv. „mediální pruh“. Ten může zobrazovat různé formy grafických obrazců od loga značky Afeela přes stav akumulátoru konkrétního vozu nebo třeba počasí. Podobnou grafiku mají i zadní světla.
Vedení značky jedním dechem dodává, že touto formou bude možné zobrazit i symboly či grafiku „různých obchodních partnerů či tvůrců“ – takže ano, vozy by v budoucnu mohly zobrazovat klidně i reklamní bannery.
Design vozu nese silné prvky futurismu a minimalismu, že však velkou roli hrála i aerodynamika, naznačuje proudnicová silueta a zakrytovaná 21palcová kola. Bohužel zatím neznáme žádné konkrétní technické parametry, víme toho však překvapivě dost o rozměrech vozu.
Na délku měří cca 4,9 metru, do šířky má 1,9 metru a s výškou 1,46 metru je karoserie poměrně nízká. Rozvor má rovné 3 metry. To znamená rozměry srovnatelné s Mercedesem EQE, koncept značky Afeela je však přece jen o něco menší, zejména z hlediska rozvoru ztrácí něco přes 10 centimetrů.
Že designéři tíhli k minimalismu, potvrzuje i moderní a designově čistý interiér tvořený jednoduchými na sebe navazujícími linkami. Palubní deska je plovoucí, což interiér opticky odlehčuje a zároveň šetří prostor.
Dominantou interiéru je širokoúhlý displej táhnoucí se po téměř celé šíři kabiny. Ten je pak rozdělen na jednotlivé sekce – přístrojový panel zobrazující informace o vozidle je před řidičem, informačně-zábavní systém se rozpíná před spolujezdcem.
V plovoucí palubní desce je ukotven jednoduše tvarovaný volant bez horní části věnce a loketní opěrky se zabudovaným voličem pro ovládání audiosystému nebo jízdních režimů.
Vzadu vidíme dvě obrazovky uchycené v předních sedadlech doplněné o ambientní podsvícení, navzdory svažující se střešní linii působí interiér i vzadu velmi vzdušně, na čemž má nepochybně lví podíl velké panoramatické okno.
Sony tvrdí, že bude „usilovat o nové možnosti v oblasti digitální zábavy“ včetně přístupu do virtuálního herního světa Metaverse. Vedení automobilky také přiznalo spolupráci s herní společností Epic Games. To není ničím výjimečné, protože i řada dalších výrobců jako například BMW, Hyundai nebo Polestar pracuje na herních modulech do automobilů.
Automobilka, která patří pod společnost Honda Sony Mobility, také přiznala, že pracuje na druhu navigace, která bude využívat tzv. rozšířenou realitu, což by znamenalo například holografické navádění nebo ukazatele promítané například na čelní sklo.
Vůz značky Afeela je uvnitř i vně vybaven armádou 45 různých kamer a senzorů, které umožňují 3. stupeň autonomní jízdy. Zatím vedení koncernu Honda Sony Mobility mluví o tom, že by ve svých vozech nabízelo 2. stupeň autonomní jízdy doplněný o několik podpůrných systémů, 3. stupeň by potom byl součástí volitelné výbavy.