Hlavní obsah

Snadná cesta k Enyaqu: Škoda nabízí svůj elektromobil za zajímavých podmínek

Foto: Lukáš Kukla

Škoda připravila pro elektrický model Enyaq iV zajímavou nabídku operativního leasingu, která vám má pomoci sebrat odvahu a naskočit na vlnu elektromobility zcela beze strachu.

Článek

Elektromobilita se pomalu stává běžnou záležitostí, která už v mnoha lidech nevzbuzuje zděšení, ale spíš zdravou zvědavost. Pokud se mezi ně počítáte a chtěli byste si vyzkoušet, jaké to je s elektromobilem skutečně žít, pak pro vás má české zastoupení automobilky Škoda velmi zajímavou nabídku operativního leasingu se vším všudy za vstřícný peníz.

Tedy relativně – startovací částka je totiž 15 990 Kč bez DPH za měsíc (na 3 roky s nájezdem 15 tisíc km), což určitě není málo, ale vězte, že tato částka je plně srovnatelná s tím, co byste měsíčně zaplatili za pronájem Kodiaqu s dvoulitrovým motorem. Za tuto částku získáte Enyaq iV 80, tedy s baterií 82 kWh a tabulkovým dojezdem až 542 km a výkonem 204 koní čili široce použitelné rodinné auto plně srovnatelné s Kodiaqem.

Co je operativní leasing?

Jde o formu pronájmu auta, kdy neplatíte nic předem, jen měsíční poplatek po sjednané období (tedy žádná akontace a další poplatky). Na konci se nestáváte vlastníkem vozu jako u běžného leasingu, naopak ho vracíte zpět leasingové firmě. Výhodou jsou jasné měsíční náklady a bezstarostný provoz (servis, pojištění a další vedlejší náklady jsou zpravidla v ceně) bez finančních závazků (auto vám neváže další prostředky), daní za to je relativně vyšší cena. Operativní leasing bývá omezený na jasně dané období (od 6 měsíců až na několik let) se stanoveným maximálním nájezdem (lze v rámci smlouvy nastavit, obvykle to bývá 15 tisíc km/rok).

Foto: Lukáš Kukla

Za své peníze dostanete už v základu široce použitelné a velmi slušně vybavené auto, není v tom žádný háček.

Výchozí výbava Clever zahrnuje například LED přední i zadní světlomety, 19“ kola, bezklíčový přístup KESSY, 13“ infotainment s navigací a indukčním nabíjením, třízónovou elektronickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla i volant, volič jízdních režimů, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně parkovací kamery nebo adaptivní tempomat s udržováním jízdy v pruhu a další jízdní asistenty. Čili žádná holota, ale velmi slušně vybavené auto.

Nabídka je navíc konfigurovatelná, takže si můžete připlatit třeba nejen za vyšší výbavu, ale také za pohon všech čtyř kol a větší roční nájezd, možností je také prodloužení pronájmu o nějaký ten rok, pokud si to budete přát.

Foto: Lukáš Kukla

Škoda si na Enyaqu dala záležet a je to hodně znát na povedeném interiéru.

Nic navíc už ale nezaplatíte, protože nabídka all inclusive zahrnuje jak plný servis (včetně sady zimních gum), tak i nejvyšší formu pojištění (včetně GAP pokrývající ztrátu hodnoty vozu v čase). Tato služba pochopitelně cílí především na firmy, protože ty si pořizují devět z deseti prodaných elektromobilů, využít ji však mohou i soukromí zákazníci. Stačí se zastavit u kteréhokoliv dealera a své auto si nakonfigurovat, automobilka slibuje dodání nového vozu nejpozději do konce letošního roku.

VÍTE, ŽE…

Prodeje elektrických aut (BEV) v ČR loni dosáhly počtu 3892 kusů, což oproti roku 2021 představuje nárůst o 47 %. Letos za první čtyři měsíce je meziroční skok dokonce 73procentní. Elektromobilita tak i u nás začíná pomalu, ale jistě nabírat na obrátkách.

Základní nabídka je cíleně na tři roky (s nájezdem 15 tisíc km/rok s možností navýšení), protože v roce 2026 už bude mít Škoda v nabídce širokou paletu elektromobilů – od malého městského crossoveru (velikost Kamiqu) přes malé SUV (velikost Karoqu) a kombi (Octavia) až po velké SUV (produkční forma Vision 7S), také Enyaq iV a Enyaq iV Coupé už budou v té době na trhu v modernizované formě, takže bude z čeho vybírat.

Takže pokud si do té doby chcete elektromobilitu osahat s jasně danými měsíčními náklady a bez starostí se servisem, životností baterie a hodnotou auta v momentě, až se ho budete chtít zbavit, je tohle docela chytrá a výhodná příležitost.

Načítám