Článek
V nabídce se Smart #3 přidá ke svému menšímu sourozenci, přesně před rokem představenému modelu #1. Oproti němu je však větší: na délku měří 4,4 metru, 1,8 metru na šířku, výška činí 1,6 metru a rozvor je dlouhý 2,79 metru. Rozměrově je tedy jen o málo menší než taková Tesla Model Y, která by měla být jedním z jeho hlavních konkurentů.
Vůz bude jezdit na platformě SEA (Sustainable Experience Architecture), kterou Smart vyvíjel společně s čínskou automobilkou Geely. Smart prozatím neprozradil přesné výkonnostní parametry, počítá se však s technikou převzatou z modelu #1, což by znamenalo buďto jeden elektromotor o výkonu 272 koní pohánějící zadní kola, nebo dva elektromotory (po jednom na každé nápravě) s celkovým výkonem 428 koní. Mluví se o tom, že tato silnější varianta by nesla přídomek dvorního úpravce Brabus, stejně jako tomu je v případě modelu #1.
Design interiéru do značné míry vychází z menšího modelu #1 včetně plovoucího 12,8palcového centrálního displeje ve stylu tabletu umístěného na šířku. Zpoza tříramenného volantu potom prosvítá digitální kaplička přístrojů. Jediným patrným rozdílem v designu interiérů obou modelů se tak zdá být odlišný tvar výdechů ventilace.
Více informací automobilka zatím do světa nevypustila, na technické detaily si tedy budeme muset počkat až do září, kdy si Smart #3 odbude evropskou premiéru na frankfurtském autosalonu. Do prodeje by pak měl oficiálně vstoupit začátkem roku 2024.