Článek
Ferrari Roma je základní model automobilky se sídlem v italském Maranellu. Ovšem i když říkáme „základní“, ve skutečnosti je tu řeč o plnohodnotném grand toureru, kterému za přední nápravou bije dvakrát přeplňované osmiválcové srdce o výkonu 620 koní a 760 Nm. Na výchozí model nabídky jde o vskutku slušné parametry.
Přesvědčit jste se o tom koneckonců mohli v našem testu Ferrari Roma ve verzi kupé a pokud už jste se chystali si jej objednat, doporučili bychom zvážit verzi se skládací střechou, která se právě oficiálně představila.
Výkon motoru potom zůstává identický s verzí kupé, protože hmotnostní rozdíl činí 84 kg, což není nijak zásadní. Lidé v Maranellu totiž vsadili na látkovou verzi střechy nejen pro její eleganci a kompaktní balení (plechové panely vytvářejí dost nevzhledné zadky aut), ale především kvůli její nízké hmotnosti – pevná skládací střecha většinou přidá k původnímu vozu přibližně dva metráky váhy.
Proces skládání střechy je otázkou pouze 13,5 sekundy a lze jej provést až do rychlosti 60 km/h. Samotný design vozu se liší jen nepatrně – nevyhnutelně se změnil tvar zadního okna, na zádi přibyly vyvýšené kontury navazující na sedadla a samotný kryt zavazadelníku je nepatrně zvýšený zejména z důvodu lepšího navazování na linii nové střechy. Pro stabilizaci obtékajícího vzduchu je tu ještě karbonový výsuvný spoiler.
Výkonnostní parametry jsou prakticky stejné jako u kupé. Zrychlení z klidu na stovku je dokonce identické, tedy 3,4 sekundy. Zrychlení na dvousetkilometrovou rychlost se mírně prodloužilo na 9,7 sekundy (u kupé Ferrari udává 9,3 sekundy). Maximální rychlost však zůstává na stejné hodnotě 320 km/h.
Italský grand tourer sice exceluje ve sportovní jízdě (je to koneckonců Ferrari), jeho primárním účelem je však zdolávat dlouhé vzdálenosti v naprostém klidu a pohodlí. Tomu přispívají elektrická sedadla s možností nastavení v 18 směrech, za příplatek lze zvolit funkci ohřívání zátylku.
Zbytek vozu je prakticky stejný jako v případě kupé včetně interiéru. Zpoza tříramenného multifunkčního volantu s přepínačem Manettino prosvítá 16palcový přístrojový displej (který však stále promítá klasický otáčkoměr), na středovém panelu je potom 8,4palcový displej infotainmentu. Za příplatek je možné mít menší displej i před spolujezdcem.
A když už jsme u těch peněz, základní cena Ferrari Roma je kolem 6 milionů korun, na otevřenou verzi Spider budete určitě potřebovat o pár desítek/stovek tisíc víc. Ale pokud se musíte ptát, kolik stojí, tak na něj prostě nemáte…