Článek
Zatímco my vyhlížíme facelift současného Sandera, který už klepe na dveře, v automobilce se pilně pracuje na zcela nové generaci rumunského bestselleru, který okouzlil celou Evropu svou použitelností a praktičností, nízkou cenou i provozními náklady. Jenže nervozita zákazníků se začala zvyšovat, když se u něj začalo hovořit o elektrifikaci…
Nová, v pořadí již čtvrtá generace Sandera chystaná pro rok 2027 měla být podle prvních zákulisních informací čistě elektrická – což by pravděpodobně znamenalo, že by zároveň byla nejen méně univerzální, ale hlavně o kus dražší. Což je pro zákazníky automobilky Dacia klíčové. Denis Le Vot, současný šéf značky, však tyto obavy nyní zmírňuje.
„Bude mít příští Sandero spalovací motor? No jistě, odpověď zní ano. I po roce 2027 bude mít spalovací motor, i když s největší pravděpodobností půjde o nějakou formu hybridu,“ komentoval situaci Le Vot. „Důvodů je hned několik. Předně trh stále není připravený na pouze elektrická auta. Nikdo také neví, jaká budou v budoucnu platit nařízení.“

Sandero se také prodává na trzích, kde evropská omezení neplatí. I proto pod kapotou nutně potřebuje spalovák.
Le Vot naráží na současnou nejistotu ohledně limitů, zákazů a pokut, které se budou s největší pravděpodobností v dohledné době přehodnocovat a dost možná změkčovat. Elektromobilita tak stále bude cílem do budoucnosti, ale s ohledem na mnoho dalších okolností, a především s ohledem na preference zákazníků, nebude ještě dlouho jedinou cestou. A zvlášť ne pro Dacii.
Teď už nás může znervózňovat jen to, že se ze Sandera stane SUV…