Hlavní obsah

Velký oblíbenec českých rodin to zkusil jako elektromobil, nevyšlo to. Teď se Citroën Berlingo vrací se spalovacími motory. I nafťákem!

Foto: Stanislav Kolman, Garáž.cz
Aktualizováno

Rodinný ideál s francouzskými kořeny má po faceliftu, který krátce po oficiálním odhalení přijíždí na český trh. Berlingo chtělo být od roku 2022 výhradně elektrické, značka ale plány (naštěstí) přehodnotila.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Byl to velký šok, když značka Citroën počátkem roku 2022 oznámila, že Berlingo se spalovacími motory končí a na trhu zůstane pouze elektrická verze. Prodeje hojně poptávaného vozu letěly nejen u nás strmě dolů a české zastoupení hledalo cestu, jak benzin a naftu našincům znovu nabídnout. Nakonec přišlo s nápadem, kdy přestavělo užitkovou verzi na osobní, avšak s homologací N1, která si spalováky zachovala. Takže ano, fakticky koupit šlo, jenže provoz „malého náklaďáku“ má svá specifika a hlavně v zahraničí vám mohou hrozit určité trable.

Tyto starosti však českým zájemcům definitivně odpadají. Berlingo, které nedávno prošlo faceliftem a dostalo novou tvář či pokrokovější technologie uvnitř, oficiálně vrací spalovací motory do hry. Elektrická verze zůstává, vedle ní však pořídíte i klasiku v podobě benzinové dvanáctistovky a hlavně 1,5litrového turbodieselu.

Osobní Berlingo přijíždí ve dvou výbavách a dvou délkách. Kratší verze M startuje v akci na 565 000 Kč za 110koňový tříválec 1.2 PureTech, respektive 605 000 Kč v případě dieselu o výkonu 100 koní. Silnější 130koňový je až ve vyšší výbavě Max a stojí 685 000 Kč, případně 735 000 Kč, pokud chcete automatickou převodovku. Varianta XL (+35 centimetrů) stojí od 655 000 Kč, ta totiž ze spalováků nabízí jen silnější diesel.

Foto: Citroën

Berlingo má na délku 4403 (M) nebo 4753 (XL) milimetrů. Standardní výbava Plus dostává 16" ocelová kola, manuální klimatizaci, elektrickou parkovací brzdu nebo zadní parkovací senzory. Vyšší Max už obouvá lité šestnáctky, má dvouzónovou automatickou klimu, kožený volant nebo podélné střešní nosiče.

Pokud by vás přeci jen lákala elektřina, připravte si minimálně 920 000 Kč. Elektrické Berlingo s 50kWh baterií ujede až 330 kilometrů na jedno nabití a s jedním 136koňovým elektromotorem se zvládá rozpohybovat na maximální rychlost 135 km/h. V rámci faceliftu je součástí standardní výbavy i tepelné čerpadlo, které slibuje 10 až 20 % úspory energie.

Ať už zvolíte jakýkoliv druh pohonu, vždy se můžete těšit na nebývalou praktičnost, která je pro tento model už po tři generace typická. Prodloužená verze má vzadu dvě samostatná, posuvná a vyjímatelná sedadla. To platí i pro druhou řadu, kam bez problémů naskládáte tři dětské autosedačky. Napříč kabinou najdeme 27 odkládacích míst, kufr má při obsazení pěti osobami od 775 do 4000 litrů.

Foto: Citroën

Tři samostatná sedadla ve druhé řadě dnes nabízí jen hrstka modelů. Vzadu za hlavami cestujících je umístěn praktický box přístupný z kabiny i kufru.

Nechybí ani sofistikovaný systém Modutop, který obsahuje panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou a podélný průhledný středový panel s podsvícením, do kterého uložíte až 14 litrů drobností. Hlavní součástí je však 60litrová schránka vzadu, přístupná z kufru i zadní lavice.

Berlingo dále láká na vylepšený infotainment, bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto, nebo aktualizace systému vzduchem (ano, ještě nedávno je bylo třeba krkolomně stahovat na USB disk). Hlavně s elektrickou verzí pak oceníte i mobilní aplikaci, díky níž můžete vůz na dálku předehřát, nebo sledovat stav nabití baterie.

Kromě návratu spalovacích motorů je u francouzské stálice skvělou zprávou i široké spektrum variant. Kromě osobního MPV totiž pokračují i užitkové verze Profi a Van, které se co nevidět začnou objevovat na českých cestách. První stovky kusů omlazeného Berlinga se právě teď řádkují u autorizovaných dealerů Citroënu.

Načítám