Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Rychlá elektrická placka od Audi prošla modernizací a nyní se představuje ve třech provedeních, a to S e-tron GT, RS e-tron GT a ve vrcholovém RS e-tron GT performance. Po třech letech od uvedení debutního modelu tedy nastal čas na změny jdoucí ve šlépějích podobně vylepšeného Porsche Taycan.
Základem modernizovaného e-tronu GT je nyní trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 97 kWh, který je o 9 kg lehčí než jeho předchůdce nabitý na využitelných 83,7 kWh. I tak má ovšem nová baterie sama o sobě hmotnost 625 kg, což je šílené.
S akumulátorem souvisí také síla rekuperace (tedy regenerativního brzdění elektromotory) zvýšená z dosavadních až 290 kW na 400 kW, což znamená, že konvenční brzdy využijete asi jen na okruhu. Řidiči se budou moci těšit rovněž z delšího dojezdu, který podle tabulek dosahuje až 609 km (nárůst +114 km) na jedno nabití v ideálních podmínkách.
Také na nabíječce strávíte méně času, a to díky zvýšení nabíjecího výkonu z 270 kW až na 320 kW. Na dostatečně výkonné nabíječce tak zvládnete dobít baterku z 10 % na 80 % za 18 minut, přičemž jen samotné 10minutové nabíjení by mělo vystačit na dalších 280 km.
Nový trakční akumulátor byl také optimalizovaný pro držení nabíjecího výkonu 280 kW po delší dobu než jeho předchůdce a vylepšen byl i jeho management předehřevu a chlazení.
Skoro tisíc koní
Asi nejdůležitějšími novinkami modernizace jsou vylepšené elektromotory, díky nimž základní S e-tron GT dosahuje výkonu 680 koní (takřka 82 koní nárůst) a zrychlení z nuly na sto za 3,4 sekundy, zatímco prostřední RS e-tron GT nabídne nejvyšší výkon 857 koní a akceleraci z místa na stovku za 2,8 sekundy.
Králem řady je pak RS e-tron GT performance se stádem 925 koní, čímž se tento elektromobil stává nejvýkonnějším sériovým Audi všech dob. Z nuly na sto vystřelí za brutálních 2,5 sekundy.
Základní model S e-tron GT dosáhne maximální rychlosti 245 km/h, ty výkonnější jsou pak o 5 km/h rychlejší, tedy dosahují maxima až 250 km/h.
Výchozí model S e-tron GT se může pochlubit ocelovými kotouči, ovšem lepší varianty je mají potažené karbidem wolframu, což je de facto keramická vrstva snášející vysoké teploty. Pokud nicméně plánujete drásat s e-tronem GT na závodním okruhu, doporučujeme pořídit si volitelné karbon-keramické brzdy s 10pístkovými třmeny. Sice budou stát jako zánovní fabie, ale jen tak nevadnou.
Další významnou změnou prošlo standardní vzduchové odpružení, za příplatek nahraditelné aktivním odpružením slibujícím stabilitu vozu i při dynamické jízdě. Kromě nastavitelné světlé výšky tohoto podvozku se hodí přihodit pár desítek tisíc za aktivní řízení všech kol. To vás opět zrychlí především v zatáčkách.
Nakonec ještě zmíníme vylepšení aplikovaná v kabině, která zahrnují např. nová sedadla, jiný volant, příplatkovou panoramatickou střechu, upravený digitální přístrojový štít nebo jiné materiály včetně dřeva a mikrovláken.
Omlazené a technicky vylepšené modely Audi e-tron GT bude možné v České republice objednávat v průběhu léta se startovní cenou od 3 199 900 Kč. Za střední specifikaci dáte 3 799 900 Kč a to nejlepší od Audi s logem e-tron GT performance stojí od 4 099 900 Kč. Tovární záruka poté činí 4 roky nebo 120 000 km.