Hlavní obsah

Škola hrou: Volkswagen provádí školení zaměstnanců na výrobu elektromobilů zábavnou formou

Foto: Volkswagen

Školení o historii a výrobě elektromobilů probíhá ve specializovaných místnostech zvaných eMotion Room

Volkswagen zavádí zajímavý způsob školení svých zaměstnanců, kteří se seznamují s výrobou elektromobilů. S novou technikou se budou seznamovat plněním hravých úkolů.

Článek

Elektromobilita není velkou změnou jen pro řidiče, ale také pro ty, co jejich auta vlastníma rukama vyrábějí. A samozřejmě i oni mohou trpět obavami a nedůvěrou v novou techniku, která místo osvědčeného spalovacího motoru staví na prvcích s vysokým napětím. Volkswagen však svým pracovníkům chce ukázat, že se nemají čeho bát.

Za tímto účelem vzniklo zařízení zvané eMotion Room. Zde zaměstnanci postupně procházejí jednodenním školicím programem, jehož účelem je vzdělat, poučit a informovat o výrobě elektrických vozidel. Zábavná forma školení připomíná metodu „škola hrou“, kterou zavedl velký český myslitel, filozof a spisovatel Jan Amos Komenský.

Foto: Volkswagen

Nové školící zařízení v továrnách značky Volkswagen má pomoci navnímat informace o elektromobilitě zábavnou formou místo standardní metody „sitzfleisch“

Ve třech speciálně navržených místnostech v průběhu letošního jara a léta projde zábavným školením na 1 200 zaměstnanců. Čeká na ně několik hlavolamů a rébusů, úkoly v každé ze tří místností jsou trochu jiného zaměření a limitem pro jejich splnění je 20 minut.

První místnost pomůže zaměstnancům vrátit se v čase přenesením do samotných počátků elektromobility a vynalezení elektromobilu jako takového, tedy na konec 19. století. Druhá eMotion Room pomůže prohloubit znalosti o samotném wolfsburském závodě. Dojde tedy k představení historie závodu sahající až do 30. let minulého století.

Třetí místnost se dívá do budoucnosti. Ilustruje, jak bude v budoucnu vypadat řízení, vlastnění vozidla a mobilita jako taková při postupném přechodu na elektromobilitu. Zaměstnanci jsou rozděleni do skupin po čtyřech, po splnění zadaných úkolů se přesouvají na další stanoviště. Školení je průběžně doprovázeno instruktážními videi.

Tento způsob školení už funguje ve Cvikově a Emdenu, do roku 2025 má automobilka v plánu tímto způsobem proškolit circa 22 000 zaměstnanců. Investice 460 milionů eur (cca 11 miliard Kč) putuje kromě reorganizace a nastavení nových výrobních postupů také na facelift modelu ID.3 a představení nové generace modelu Tiguan.

Zastavení výroby spalovacích motorů má vejít v platnost v roce 2035, VW to však plánuje už o dva roky dříve – od roku 2033 mají být všechny evropské vozy VW čistě elektrické. Volkswagen mimo to reaguje na volání trhu po levnějších elektromobilech a už probíhá testování dostupnějšího elektrického modelu, který bude v nabídce pod ID.3.

Načítám