Hlavní obsah

Škodovka vyrobila jubilejní Fabii. V provozu ji hned tak nepotkáte, přesto se jí nový majitel nemůže dočkat. A vůbec se nedivíme!

Foto: Škoda Auto

Stá Škoda Fabia? Kdepak, nejde o překlep, ale počet dodaných speciálů Fabia RS Rally2 určených k rallyeovým soutěžím. Ten jubilejní už má svého majitele. A také jeden náročný úkol.

Článek

Divize Škoda Motorsport dodala zákazníkům již 100 kusů svého nejnovějšího rallyeového speciálu Škoda Fabia RS Rally2. Stý kus nejnovější generace speciálu byl přímo v Mladé Boleslavi předán rumunskému jezdci Andreimu Gîrtofanovi, který aktuálně vede domácí šampionát.

„Pro Škoda Motorsport je prodej stého speciálu velmi výjimečným okamžikem. Toto číslo je dalším potvrzením naší práce, a to nejen z pohledu stavby velmi konkurenceschopných rallyeových vozů, ale také z pohledu poskytování vynikajících služeb našim zákazníkům,“ nechal se slyšet Lukáš Paták, vedoucí zákaznického programu. A pravdou je, že ostré fabie se v rallyeovém světě těší mimořádné oblibě.

Z nového přírůstku má radost i sám Andrei Gîrtofan z rumunského týmu Prorally Team Brašov, který si auto na české půdě převzal společně se svým otcem. „S první generací Fabia Rally2 jsem byl vždy schopen dosáhnout špičkových výsledků. Nyní ale rád přesednu do vozu Fabia RS Rally2, který je podle mého názoru v současné době nejlepším automobilem pro boj o náš národní titul,“ uvedl jezdec.

Foto: Škoda Auto

Stý exemplář slavnostně předán, teď hurá na erzety!

První generace soutěžní Fabie získala homologaci 1. dubna 2015 a okamžitě začala intenzivně prohánět konkurenty v dané třídě. Přesně o čtyři roky později byl homologován speciál s dodatkem evo, který prošel nejrůznějšími vylepšeními. Příjezd nejnovější Fabie RS Rally2 však přináší výrazně větší skok, neboť jde o auto postavené na základech zbrusu nové, v pořadí čtvrté generace sériovky.

Nejnovější kousek se vyznačuje zcela novým podvozkem a výraznou modernizací motoru. Od poloviny sezony 2024 má Škoda Motorsport dále nabízet druhou sadu převodů, díky níž bude auto vhodnější pro rychlé soutěže, jakou je například Finská rallye. Kromě toho se nedávno zapracovalo na odezvě brzdy a odolnosti chladicích kanálů brzd.

Foto: Škoda Auto

Jubilejní kousek má před sebou velkou výzvu - urvat rumunský titul!

Za téměř desetiletou kariéru získal mladoboleslavský speciál 28 vítězství v regionálních a 125 v národních mistrovstvích. Na celém světě si Fabia během uplynulých devíti let připsala přibližně 22 tisíc startů, z nichž 2 563 bylo vítězných a přes 6 400 jich skončilo pódiovým umístěním. Obou generací se do dvaačtyřiceti zemí světa dodalo takřka 700 kusů.

Načítám