Hlavní obsah

Škodovka řekla, kdy se v Česku srovná prodej elektrických a spalovacích aut. A o co, že ne?

Foto: Škoda Auto

Prodej nových elektromobilů v Česku se vyrovná odbytu vozů s konvenčními spalovacími motory v roce 2032, což je zhruba o čtyři roky později, než se prodejní křivky protnou v Evropě. Vyplývá to z nové prognózy Škody Auto, kterou dnes představila novinářům na prezentaci v rakouském městě Leogang.

Článek

Firma chce do roku 2030 dosáhnout 70procentního podílu elektromobilů na celkových prodejích v Evropě. Letos se v Česku prodá asi 220 000 nových osobních aut, z toho budou elektromobily tvořit zhruba tři procenta.

Vedle modelové řady Enyaq Škoda plánuje do roku 2026 uvést na trh minimálně tři další plně elektrické modely. Má mezi nimi být kompaktní SUV Elroq a městský malý elektromobil segmentu A0.

„Škoda Auto od začátku výroby do konce letošního října dodala zákazníkům 160 000 elektromobilů Enyaq a přijala celkem 215 000 objednávek,“ řekl během prezentace inovovaného vozu Enyaq novinářům Jan Hrbek z tiskového oddělení společnosti.

Letos za devět měsíců automobilka prodala přibližně 55 000 elektromobilů Enyaq, což představuje meziroční nárůst o více než 47 procent. „Pečlivě jsme naslouchali našim zákazníkům, proto v novém modelovém roce představujeme novou výbavovou řadu Enyaq L&K, ještě výkonnější a účinnější pohonné jednotky a novou verzi softwaru s rozhraním infotainmentu, které má více funkcí a je intuitivnější než kdykoli předtím,“ uvedl na dnešní prezentaci člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketing Martin Jahn.

Modelový rok 2024 přináší rozsáhlá technická vylepšení rodiny Enyaq a rozšíření portfolia o novou výbavovou řadu Laurin & Klement. Enyaq dostane nové motory z evropské produkce se zvýšeným výkonem o 15 až 60 kW na 210 až 250 kW. Vylepšení v oblasti správy baterie a nová funkce předehřívání baterie zkracují dobu nabíjení až o 22 procent. Nabití z deseti na 80 procent tak trvá 28 minut a maximální dojezd se prodloužil o 24 km až na 570 km.

Načítám