Článek
Škoda Scala je dvanáctou modelovou řadou firmy dostupnou v České republice od modelu Favorit včetně. S uvedením tohoto kompaktního hatchbacku na trh, což se stalo společně s městským SUV Kamiq, získala Škoda Auto pro svou značku nové zákazníky.
Scalu si dosud zakoupilo 230 000 zákazníků, což je hluboko pod čísly, která si Škodovka představovala. Za loňský rok si pak Scalu pořídilo jen necelých čtyřicet tisíc zákazníků, což představuje meziroční osmnáctiprocentní pokles. Pro představu - technicky spřízněný crossover Kamiq byl v roce 2022 druhou nejúspěšnější škodovkou vůbec, prodalo se jej na pětadevadesát tisíc kusů. I on prošel v letošním roce modernizací, oba faceliftované modely najdete v galerii.
Scala je první model značky Škoda postavený na platformě MQB A0 koncernu Volkswagen, kterou využívá například VW Polo. Scala je nabízena s benzinovými agregáty 1,0 TSI nebo 1,5 TSI a dieselovým motorem 1,6 TDI. Vozy jsou dodávané buď s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou a s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Mezi konkurenty Scaly patří například Kia Ceed, Renault Megane, Hyundai i30 nebo Volkswagen Golf.
Po čtyřech letech uvedení Scaly na trh oznámila Škoda Auto loni v létě její modernizaci, společně s SUV Kamiq: „Kamiq a Scala při svém uvedení na trh nově definovaly měřítka kompaktní třídy nejen pro značku Škoda,“ uvedl loni v srpnu předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer. Současně oznámil chystanou modernizaci obou vozů: „Nyní jsme oba modely dále vylepšili a posunuli jejich design, interiér a funkčnost na novou úroveň.“ K zákazníkům se vylepšené modely obou vozů z hlavního výrobního závodu Škody v Mladé Boleslavi dostanou na začátku roku 2024. Nové elementy obsahují taktéž zcela nové generace vozů Škody Kodiaq a Superb, uvedené v říjnu a listopadu.
Škoda v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů - Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Provozuje tři výrobní závody v České republice, má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích. Loni v důsledku invaze ruských vojsk na Ukrajinu ukončila aktivity na ruském trhu.
Vloni představila automobilka novou identitu zahrnující zjednodušené logo bez trojrozměrného efektu, které má odrážet posun ke stále významnější digitální komunikaci. Letos oznámila úmysl změnit podobu všech svých více než 4 000 dealerství ve světě, v České republice bude první dealerství v nové firemní identitě otevřeno v prvním čtvrtletí příštího roku.