Hlavní obsah

Škodovka před šesti lety představila model, od kterého si hodně slibovala. Moc se nechytil, o špatné auto přitom nejde

Foto: Škoda

Před pěti šesti lety, 6. prosince 2018, česká automobilka Škoda představila v izraelském Tel Avivu nový model Scala. Nástupce modelu Rapid se vyrábí jako pětidvéřový hatchback od února 2019, na trh byl uveden v dubnu 2019.

Článek

Škoda Scala je dvanáctou modelovou řadou firmy dostupnou v České republice od modelu Favorit včetně. S uvedením tohoto kompaktního hatchbacku na trh, což se stalo společně s městským SUV Kamiq, získala Škoda Auto pro svou značku nové zákazníky.

Scalu si dosud zakoupilo 230 000 zákazníků, což je hluboko pod čísly, která si Škodovka představovala. Za rok 2022 si pak Scalu pořídilo jen necelých čtyřicet tisíc zákazníků, což představuje meziroční osmnáctiprocentní pokles. Pro představu - technicky spřízněný crossover Kamiq byl v roce 2022 druhou nejúspěšnější škodovkou vůbec, prodalo se jej na pětadevadesát tisíc kusů. I on prošel v letošním roce modernizací, oba faceliftované modely najdete v galerii.

Scala je první model značky Škoda postavený na platformě MQB A0 koncernu Volkswagen, kterou využívá například VW Polo. Scala je nabízena s benzinovými agregáty 1,0 TSI nebo 1,5 TSI a dieselovým motorem 1,6 TDI. Vozy jsou dodávané buď s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou a s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Mezi konkurenty Scaly patří například Kia Ceed, Renault Megane, Hyundai i30 nebo Volkswagen Golf.

Škoda v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů - Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Provozuje tři výrobní závody v České republice, má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích. Loni v důsledku invaze ruských vojsk na Ukrajinu ukončila aktivity na ruském trhu.

Předloni představila automobilka novou identitu zahrnující zjednodušené logo bez trojrozměrného efektu, které má odrážet posun ke stále významnější digitální komunikaci.

Načítám