Hlavní obsah

Škodovce se loni v Česku dařilo, letos ale čeká pokles trhu. Připravený má však kopec novinek

Foto: Škoda Auto

Prodej nových osobních aut na českém trhu letos podle odhadu Škody Auto klesne zhruba o pět procent na přibližně 210 000 vozů. Škoda by si měla udržet loňský tržní podíl 35 procent. Na setkání s novináři to dnes uvedl vedoucí českého zastoupení Škody Jiří Maláček.

Článek

Škoda loni na českém trhu zvýšila prodej o 23,2 procenta na 77 490 vozů, a zvýšila tak tržní podíl o dva procentní body na 35 procent. Tomuto tržnímu podílu by při odhadovaném poklesu trhu odpovídal prodej okolo 74 000 vozů.

Udržet tržní podíl Škody mají pomoci novinky, které bude letos automobilka uvádět na trh. Podle Maláčka je v nabídce inovovaná Scala a Kamiq, brzy se k nim přidají nové generace modelů Kodiaq a Superb a inovovaný Enyaq. Tyto vozy dohromady tvoří 60 až 70 procent prodejů značky. Letos pak automobilka představí modernizovanou Škodu Octavii a nový elektromobil Elroq.

Podle Maláčka je v posledních deseti letech patrná výrazná změna preferencí zákazníků. „Jasně vedou segmenty SUV, naopak ztrácí malé vozy a pak kategorie MPV,“ uvedl. Prodeje táhnou firemní zákazníci, soukromé osoby nakupují méně. To je podle něj také důvod, proč je současná velikost trhu zhruba o 50 000 aut nižší proti létům před covidem.

Škoda by měla na konci roku zahájit přeměnu svých dealerství v novém designu značky, který představila loni. V současnosti má 174 prodejních a 224 servisních míst. Jejich přeměna potrvá dva až tři roky.

Prodej ojetých vozů Škoda Plus by měl letos vzrůst asi o šest procent. Loni podle Maláčka rostl zhruba o desetinu proti 42 800 autům prodaným v roce 2022.

Růst by měl rovněž prodej elektromobilů Škody. K tomu má přispět inovovaný Enyaq s delším dojezdem a kratší dobou dobíjení i chystaný další model. Počet dobíjecích bodů má letos v ČR stoupnout o 42 procent na 7 500 a příští rok dál až na 11 000.

Související témata:
Načítám