Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Trh se podle Maláčka stále neblíží předcovidovým číslům, na která ztrácí okolo 40 000 prodaných aut. „Očekáváme, že trh by měl být v letošním roce stabilní, možná s mírným poklesem. My si chceme udržet tržní podíl a dealerskou síť,“ uvedl Maláček s tím, že značka k tomu má všechny předpoklady díky většině inovovaných modelů i novému modelu Elroq.
V minulém roce měla na prodeje mimo jiné vliv nová kyberbezpečnostní pravidla pro automobily, dotace na elektromobily i blížící se zpřísnění emisních limitů CO2, které přišlo letos.
V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2024 figuruje osm modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 19 425 registrací. Na druhou pozici dosáhl Karoq s 10 743 registracemi a třetí byl Kodiaq s 10 328 prodanými vozy. Stále oblíbenější jsou podle Maláčka vozy kategorie SUV, naopak pokračuje pokles nejmenších vozů, tedy Fabie. Elektrický Enyaq si loni pořídilo 1644 zákazníků, a stal se tak třetím nejprodávanějším elektrickým modelem na trhu.
V rámci programu prodeje ojetých vozů Škoda Plus se zvýšil odbyt o 8,8 procenta na 53 600 aut. Nejprodávanějšími modely byla Octavia, Fabia a Scala. Škoda Auto má v Česku síť 173 prodejních míst a 222 servisních míst, z toho Škoda Plus funguje na 151 prodejních místech a má 500 zaměstnanců.