Hlavní obsah

Škodovce se loni dařilo i v Česku, zvýšila zde prodeje. Dominantní chce být také letos

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto loni zvýšila na českém trhu prodej nových aut o 0,8 procenta na 78 097 vozů. Celý trh však rostl o 4,6 procenta, tržní podíl značky proto mírně klesl o 1,3 procentního bodu na 33,7 procenta. Letos si chce firma udržet tržní podíl a růst v prodeji elektromobilů. Na setkání s novináři to dnes řekl ředitel českého zastoupení společnosti Jiří Maláček.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Trh se podle Maláčka stále neblíží předcovidovým číslům, na která ztrácí okolo 40 000 prodaných aut. „Očekáváme, že trh by měl být v letošním roce stabilní, možná s mírným poklesem. My si chceme udržet tržní podíl a dealerskou síť,“ uvedl Maláček s tím, že značka k tomu má všechny předpoklady díky většině inovovaných modelů i novému modelu Elroq.

V minulém roce měla na prodeje mimo jiné vliv nová kyberbezpečnostní pravidla pro automobily, dotace na elektromobily i blížící se zpřísnění emisních limitů CO2, které přišlo letos.

V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2024 figuruje osm modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 19 425 registrací. Na druhou pozici dosáhl Karoq s 10 743 registracemi a třetí byl Kodiaq s 10 328 prodanými vozy. Stále oblíbenější jsou podle Maláčka vozy kategorie SUV, naopak pokračuje pokles nejmenších vozů, tedy Fabie. Elektrický Enyaq si loni pořídilo 1644 zákazníků, a stal se tak třetím nejprodávanějším elektrickým modelem na trhu.

V rámci programu prodeje ojetých vozů Škoda Plus se zvýšil odbyt o 8,8 procenta na 53 600 aut. Nejprodávanějšími modely byla Octavia, Fabia a Scala. Škoda Auto má v Česku síť 173 prodejních míst a 222 servisních míst, z toho Škoda Plus funguje na 151 prodejních místech a má 500 zaměstnanců.

Načítám