Článek
Po modelech Kushaq a Slavia je Kylaq třetím modelem Škody lokálně vyvinutým a vyráběným v Indii. Ta je v současnosti největším mimoevropským trhem značky. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě.
„S náběhem výroby nového modelu zvýšila společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (ŠAVWIPL) kapacitu závodu v Púně o 30 procent na 255.000 vozů ročně,“ uvedla automobilka. Jde o první model v oblíbeném segmentu vozů s délkou pod čtyři metry, který tvoří téměř polovinu prodeje na indickém automobilovém trhu.
Nové SUV vzniklo na platformě MQB A0-IN, kterou automobilka představila v roce 2021 jako výsledek společného konstrukčního vývoje v Česku a Indii.
„Kylaq je navržen a vyvinut v Indii, aby uspokojil rostoucí požadavky indických zákazníků. Místní výrobou modelu Kylaq hrdě podporujeme iniciativu Made-in-India a zachováváme DNA celého koncernu v oblastech bezpečnosti, komfortu a jízdní dynamiky,“ uvedl generální ředitel ŠAVWIPL Pijuš Arora.
Design vozu má odrážet indické kulturní motivy a barvy, stejně jako název, který je inspirován horou Kailas a sanskrtským slovem pro křišťál. Kompaktní SUV měří na délku 3,995 metru. Je určené do městských ulic, ale neztratí se ani na těžko sjízdných cestách. Vůz pohání motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), má možnost volby šestistupňové manuální nebo šestistupňové automatické převodovky.
Česká automobilka v letech 2022 a 2023 prodala v Indii více než 100.000 vozů. Po útlumu prodejů v Číně a odchodu z Ruska jde o její největší trh mimo Evropu. V Indii je zároveň odpovědná za aktivity celého koncernu Volkswagen.