Článek
Aby bylo jasno, sedmimístné SUV sice mladoboleslavská značka samozřejmě už nabízí, Kodiaq však představuje spíše pětimístné auto s možností využít (za příplatek) další dvě sedadla, která ale nejsou plnohodnotná. Třetí řada sedadel tu je pro případy náhlé nouze a spíš jen pro menší děti.
Škoda tedy plánuje vůz ještě o kus větší. Dorazit má v roce 2026 jako sériové provedení studie Vision 7S. A půjde o opravdu velké rodinné auto s prostorným interiérem a snad i sedmi plnohodnotnými sedadly. Vnímat ho můžeme jako SUV s duší klasického MPV.
I když do premiéry ještě zbývá mnoho měsíců, leccos už o chystané škodovce víme. Tušíme například rozměry: Zatímco koncept Vision 7S na délku měřil 5 016 milimetrů, v roce 2023 odhalená umělecká socha, jež má naznačit podobu a proporce sériového modelu, je dlouhá „jen“ 4,9 metru. I to však bohatě stačí na zmíněný Kodiaq, jehož karoserie na délku měří 4 758 mm.
Novinka navíc nabídne dlouhý rozvor, který vnitřnímu prostoru výrazně pomůže. Bude to především díky elektrickému pohonu, ten totiž není tak prostorově náročný jako spalovací pohonné ústrojí. Ano, připravované velké SUV bude jezdit výhradně na elektřinu. Stát by mělo na koncernové platformě MEB.
Představení konceptu Vision 7S Škoda doprovázela informacemi o 89kWh akumulátoru, dojezdu více než 600 kilometrů a schopností nabíjení výkonem 200 kW. Uvidíme, jak na tom bude produkční auto.
A design? Kromě nápověd v podobě studie Vision 7S a umělecké sochy jsme nedávno dostali k dispozici další vodítko. Na internetu se totiž čerstvě objevily špionážní fotografie zamaskovaného prototypu podstupujícího zimní testování. I když je kamufláž poctivá, něco přece jen prozrazuje a už si můžeme zase o něco více upřesnit obrázek.
Na pomoc nám navíc přispěchal grafik motoristického webu Kolesa, který na základě všech dostupných indicií připravil vlastní vizi, jak by nová velká škodovka mohla vypadat.
Návrh pochopitelně zřetelně vychází z designové studie i škodovácké sochy, je ovšem výrazně „civilnější“. Vůz má tradičněji tvarované nárazníky, klasická vnější zpětná zrcátka, nemá tak výrazné prolisy ve spodní části dveří, ty jsou pochopitelně standardní s klasickým způsobem otevírání (u Vision 7S byl druhý pár protisměrný) a karoserie dostala běžné střešní sloupky.
Odlišné jsou také světlomety, jejich minimalistické provedení připomíná aktuální design elektrických škodovek. Povědomé vám jistě bude také uspořádání předních partií s charakteristickou maskou Tech-Deck Face. Mezi moderní prvky patří zapuštěné kliky. Proporce pak jasně připomínají několikrát zmíněnou sochu.
Jestli nová rodinná Škoda bude vypadat opravdu takhle, zatím nevíme. Vždyť premiéra by se měla uskutečnit v roce 2026. Je ale možné, že další zajímavé informace o největším elektromobilu značky se dozvíme ještě letos.