Hlavní obsah

Škodovka konečně prozradila cenu základní Octavie. Do „ceny od“ se výrazně promítl i konec tříválce

Foto: Škoda Auto

Facelift čtvrté generace Octavie už obletěl svět. Krátce po odhalení omlazené tváře se objevily také první ceny, avšak jen výbavou nabušeného provedení First Edition. Počínaje dneškem lze konečně objednávat i dostupnější varianty. Kolik za ně dáte?

Článek

Modernizace v polovině životního cyklu se u Octavie nese v duchu nemalých změn. Vpředu najdeme přepracovanou světelnou techniku, uvnitř větší displej infotainmentu s novým softwarem, v útrobách zase přeskládané motorizace. Mladoboleslavský bestseller už například nekoupíte s litrovým tříválcem, roli základního motoru převzala dospělejší benzinová patnáctistovka.

Mění se však i skladba výbavových stupňů. Provedení Ambition nahrazuje verze Selection, jež je nyní základem nabídky. Dosavadní standardní výbavu však rozšiřuje o rozpoznávání dopravních značek, sledování pozornosti řidiče či větší desetipalcovou obrazovku multimédií. Navzdory těmto inovacím však Octavia se srovnatelným motorem vyjde na stejné peníze jako její předchůdce.

Foto: Škoda Auto

Aktuálně platný ceník Škody Octavia.

V praxi to znamená, že Octavia Selection s motorem 1.5 TSI o výkonu 85 kW se šestistupňovým manuálem začíná na částce 629 900 Kč. Zájemci o diesel mohou sáhnout po motorizaci 2.0 TDI (110 kW), která v kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou stojí 779 900 Kč. Příplatek za kombík je rovných čtyřicet tisíc korun.

Foto: Škoda Auto

Takto vypadá Octavia za 629 900 Kč v bezpříplatkové modré Energy. Výbava Selection obouvá 16″ kola z lehkých slitin a uvnitř má větší obrazovku než doposud.

Rošád v ceníku se ale v polovině životního cyklu odehrálo více. Základní výbavový stupeň Active bude nahrazen provedením Essence, výbavu Style Exclusive vystřídá Exclusive Selection, pod plnotučným RS pak nebude chybět ani sportovně orientovaný Sportline.

Výhledově se nabídka motorizací Octavie rozšíří oběma směry. Ještě dostupnější bude slabší verze dvoulitrového nafťáku o síle 85 kW, později dorazí také vrcholové RS s benzinovým dvoulitrem (195 kW) a rovněž čtyřkolka, kterou Škodovka kombinuje se slabší 150kW verzí 2.0 TSI. Ceny a výbavu jednotlivých variant se dozvíme v horizontu několika příštích měsíců.

Načítám