Článek
Skupina Volkswagen si sice ještě před lety malovala čistě elektrickou budoucnost, pomalu rostoucí poptávka zákazníků však společnost nutí plány přehodnotit. A zdá se, že v koncernu se spalovacích motorů jen tak nevzdají.
Podle posledních informací totiž Volkswagen chystá zbrusu nový full-hybrid (HEV), tedy hybridní pohon ve stylu Toyoty, který jezdí úsporně, ale není potřeba jej dobíjet ze zásuvky. V nabídce koncernu půjde o horkou novinku, protože v oblasti elektrifikace dosud spoléhal na skromnější mild-hybridy, případně externě dobíjené plug-in hybridy.
Hybridní pohon by jako první měla dostat druhá generace Volkswagenu T-Roc, jejíž premiéra je naplánována na zářijový autosalon v Mnichově. Lze předpokládat, že právě tady se o motorové novince dozvíme i první oficiální podrobnosti.

Full-hybridním pionýrem koncernu se stane nová generace T-Rocu. Jeho podobu před časem prozradil tento únik.
Zatím se musíme spolehnout jen na spekulace kolující internetem. Podle nich se má hybrid skládat ze zážehového čtyřválce o objemu 1,5 litru a elektromotoru. V závislosti na modelu budou k dispozici různé výkony od 201 do 268 koňských sil, přičemž maximum točivého momentu je stanoveno na 400 newtonmetrů.
Je prakticky jisté, že vedle T-Rocu se nové motorizace dočkají i další koncernové modely. V tomto ohledu se nejčastěji skloňuje Škoda Octavia, ale třeba i Cupra Leon, Audi A3, ale i větší modely jako Kodiaq nebo Superb. Škoda nedávno ohlásila full-hybrid i pro menší modely Fabia, Scala a Kamiq – ten si ale možná bude muset vystačit s litrovým tříválcem.
Už teď víme, že nový hybrid má hrát v nabídce skupiny důležitou roli. Volkswagen se ostatně zavázal investovat do roku 2028 rovných 60 miliard eur do vývoje spalovacích motorů (včetně nového HEV). Pokud o full-hybrid bude zájem, a sníží se tak flotilové emise, je to dobrá zpráva i pro fandy tradičních nafťáků. Ty totiž díky tomu vydrží v nabídce ještě o něco déle.