Článek
V duchu nové firemní identity se postupně promění na 4 000 škodováckých showroomů po celém světě. „Nacházíme se uprostřed nejzásadnější změny v korporátním designu za posledních 30 let. Zahájili jsme ji informačními a komunikačními materiály a nyní pokračujeme v showroomech po celém světě,“ komentoval chystané novinky Martin Jahn, člen představenstva Škody.
První přepracované prodejny překvapivě nenajdeme v domovině automobilky, ale ve Vietnamu, kam Škoda vstoupila coby nový hráč letos v září. Vyjma Hanoje je najdeme ve třech dalších městech, automobilka tu však chystá expanzi a do roku 2028 chce mít otevřených třicet dealerství.
Za poznáním nové korporátní identity však nemusíte vyrážet do exotické destinace, prodejny se postupně obměňují také v Evropě. Zbrusu novou najdeme v estonském Tallinu, brzy na ni navážou showroomy v Belgii, Norsku, Polsku, ale také v Praze.
Trošku jiným prvenstvím se chlubí Srbové, kteří mají vůbec první inovovaný Škoda City Store. Oč jde? Jsou to vlastně odpočinková místa, kde se kromě nových automobilů můžete seznámit s dalším vybavením, technologiemi, ale třeba škodováckým oblečením a drobnými upomínkovými předměty. Zároveň si tu můžete vychutnat šálek dobré kávy a využít i vestavěný pracovní prostor.
Novodobá identita značky se vyznačuje především zjednodušeným logem bez trojrozměrného efektu a nápisem Škoda s háčkem zakomponovaným do samotného písmenka. Dvě nové barvy – elektricky a smaragdově zelená – zase odkazují na závazky v oblasti ekologie a udržitelnosti. Toho se firma drží i při přestavbě showroomů. Nová označení autosalonů jsou totiž kompatibilní se stávajícími štíty, takže je celý proces jednodušší a zároveň udržitelnější.