Hlavní obsah

Cena Škody Enyaq padla na historické minimum. Akční verze má skvělou výbavu, ale i jeden velký kompromis

Foto: Škoda Auto

Kdo pokukoval po elektrické Škodě Enyaq, musel počítat, že mu nebude stačit ani naspořený milion. To se teď konečně mění, ceník elektrického SUV výrazně srazila akční verze Enyaq Tour.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Horkou novinku českého trhu s elektromobily totiž koupíte za dosud nejnižší cenu. Škoda Enyaq Tour 50 startuje na částce 899 000 Kč včetně DPH, přičemž při pořízení na úvěr lze navíc čerpat státní podporu pro podnikatele ve výši až 200 000 Kč. Taková nabídka už by mohla být zajímavá i pro zákazníky, kteří by elektromobilitu rádi zkusili, ale odrazovala je vysoká pořizovací cena.

Základní Enyaq žene vpřed elektromotor na zadní nápravě s výkonem 125 kW. Cena šla dolů hlavně díky menší baterii, která má kapacitu 55 kWh (využitelných 52 kWh) a na rychlonabíječkách ji z 10 na 80 % doplníte za pětadvacet minut.

S tím však souvisí jeden zásadní kompromis v podobě dojezdu. Enyaq Tour totiž na jedno nabití zvládne dle WLTP nanejvýš 375 kilometrů, a to se bavíme o ideálních podmínkách. V praxi to tedy bude ještě o něco méně, obzvláště pak na dálnici. Sama Škodovka ostatně říká, že tato verze je vhodným řešením hlavně pro kratší a střední vzdálenosti. Pro náročnější zákazníky je v nabídce verze s baterií o kapacitě 77 kWh umožňující dojezd kolem 500 km a výkonnějším elektromotorem.

Foto: Lukáš Kukla

Ani v kabině nebude chybět nic z tradičních moderních prvků.

Výhodou naopak je, že za výrazně nižší cenu dostanete plnohodnotný elektromobil v bohaté výbavě. Enyaq Tour přijíždí na devatenáctipalcových kolech a již v základu má přední a zadní parkovací senzory, zadní kameru, 13palcovou obrazovku multimédií s navigací, sedm airbagů, bezklíčové odemykání a startování, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla nebo třízónovou automatickou klimatizaci.

Komu by to nestačilo, může sáhnout po příplatkovém balíčku Plus za 50 000 Kč, který standardní výbavu rozšíří o Matrix LED světlomety vpředu, Top LED zadní světla, elektrické sedadlo řidiče s pamětí a bederní opěrkou, boční airbagy vzadu nebo virtuální pedál. A ano, dokonce i základní Enyaq může mít za příplatek tažné zařízení.

Načítám