Článek
Siluetu Enyaqu v Coupé verzi šlo vyčíst již z dříve představených fotografií testovacích prototypů, které doprovázely první zveřejněné informace. Tady, na zatmavené fotografii z boku, by však mohla být přece jenom o kousek zřetelnější. Pointa tkví v tom, že oproti standardnímu Enyaqu, jehož linie střechy padá směrem dozadu jen velmi pozvolna, má Coupé záď zcela splývavou. Zadní okno je v pátých dveřích uloženo více „naležato“ a plynulá elegantní linie je zakončená decentní odtrhovou hranou.
Na přiloženém videu ukazuje Enyaq také přední mřížku Crystal Face, kterou prosvětluje 131 diod
Tato změna se kladně podepsala na aerodynamice. Škoda uvádí, že má Enyaq hodnotu součinitele odporu vzduchu od cx=0,234, což je nejlepší hodnota v rámci třídy. Ze starších informací potom víme, že by právě lepší aerodynamika měla stát za mírně lepším dojezdem, a to o 10 až 15 kilometrů na jedno nabití. V praxi by to mělo znamenat, že model s pohonem zadních kol a větším akumulátorem (na výběr bude 62 nebo 82 kWh) získá dojezd přes 535 kilometrů.
Mechanika obou karosářských variant nicméně zůstane stejná. Vedle stejných kapacit baterie tak budou k mání i stejné výkony elektromotorů, konkrétně 132, 150 nebo 195 kW.
Co ovšem nebude úplně stejné, to je interiér, zejména pak kufr, který je menší, ale navzdory splývavosti střechy nejde zase o tak velký rozdíl. Konkrétně je to 15 litrů, takže Enyaq Coupé iV uveze celkem 570 litrů zavazadel. Kvůli prostoru nad zadními sedadly se také rozšířilo panoramatické střešní okno – bude největší, jaké se kdy objevilo v produkci Škody.
Světová premiéra se uskuteční již zmíněného 31. ledna 2022, nedlouho poté se rozeběhne výroba v Mladé Boleslavi a samozřejmě i prodej. Předpokládaná cena bude oproti standardnímu Enyaqu mírně vyšší. Aktuálně startuje elektrická Škoda na částce 1 124 900 korun.