Článek
Je osud konvenčních velkoprostorových MPV definitivně zpečetěn? Možná, ale mladoboleslavská Škoda odmítá zanevřít na praktické vozy orientované na rodinu. Přinejmenším to dokazuje chystaná studie Vision 7S, kde dokonce i samotný název odkazuje na sedm sedadel v interiéru.
Ačkoliv když říkáme sedm sedadel, bylo by patrně správnější uspořádání 6+1, protože jak víme z minula, jedno sedadlo je určeno těm nejmenším a nachází se v samotném středu vozu, na nejbezpečnějším místě celého vozidla. A jelikož už známe přesné rozvržení interiéru, můžeme se přesunout k jeho další klíčové fázi – k palubní desce.
V té tajuplné změti stínů je možná na první pohled těžší se zorientovat, ale základní rysy jsou tu patrné hned na první pohled. Jmenovitě jde o široký, „hranatý“ volant se zploštělou horní i spodní částí, striktně horizontální palubní deska se tu potom táhne prakticky ode dveří ke dveřím a umocňuje tak šířku interiéru jako takového, což mu dodává na pocitu prostornosti.
Patrně nejpozoruhodnější prvek však vidíme přímo uprostřed designérské skici – a bystrý čtenář už jistě zpozoroval, že jde o hlavní dotykový displej informačně-zábavního systému. Ten je tentokrát nezvykle orientovaný na výšku, což se v dnešní době gigantických displejů stává už prakticky standardem.
Pod onou hlavní obrazovkou pak vidíme středovou konzolu se třemi velkými otočnými ovladači, které pro intuitivnější ovládání disponují takzvanou haptickou odezvou – a tento segment pak se dvěma velkými tlačítky a rolovacím kolečkem tvoří dotykový ovládací panel. Pod ním je zbylý prostor využit k odložení (případně dobíjení) chytrých telefonů či jiných drobných předmětů.
V globálu je potom v interiéru dost patrný vliv filozofie Simply Clever – interiér je minimalistický, vyznačuje se vysokou funkčností a intuitivním ovládáním. Zároveň jde také o první ochutnávku zbrusu nového designového jazyka. Vidíme tu rovněž použití symetrického a „obepínajícího“ designu, jak zmiňuje automobilka, který má v první řadě navozovat pocit bezpečí. Automobilka zároveň slibuje velkorysý prostor, a to i pro cestující ve třetí řadě sedadel.
Nový sedmimístný model s čistě elektrickým pohonem by potenciálně mohl přinést malou revoluci na poli praktických rodinných vozů – zvlášť poté, co paradoxně méně praktické vozy kategorie SUV vytlačily z trhu klasická MPV. Počkejme si tedy na odhalení exteriéru. Půjde o křížence mezi SUV a MPV?
Naštěstí nás mladoboleslavští nebudou napínat příliš dlouho – světová premiéra studie Vision 7S je naplánována už na 30. srpna!