Hlavní obsah

Škoda dál poodhaluje koncept rodinného vozu Vision 7S. Jeho kabina ukrývá pár překvapení

Foto: Škoda Auto

Studie Vision 7S představila minimalistický design interiéru se silným důrazem na ergonomii. Středový displej infotainmentu je nezvykle orientován na výšku

Již brzy se dočkáme zcela nové studie od automobilky Škoda jménem Vision 7S. Lidé z Mladé Boleslavi se však v tomto případě rozhodli studii, která je předzvěstí budoucího sedmimístného modelu, prezentovat takzvaně „zevnitř ven“. Po nedávné ukázce uspořádání interiéru se nám tedy naskýtá pohled na palubní desku.

Článek

Je osud konvenčních velkoprostorových MPV definitivně zpečetěn? Možná, ale mladoboleslavská Škoda odmítá zanevřít na praktické vozy orientované na rodinu. Přinejmenším to dokazuje chystaná studie Vision 7S, kde dokonce i samotný název odkazuje na sedm sedadel v interiéru.

Foto: Škoda Auto

Na novou studii z designérského studia mladoboleslavské Škodovky jsme hodně zvědaví – se zmenšujícím se segmentem MPV může být nový koncept prostorného sedmimístného vozu pro rodinu vítaným zpestřením trhu

Ačkoliv když říkáme sedm sedadel, bylo by patrně správnější uspořádání 6+1, protože jak víme z minula, jedno sedadlo je určeno těm nejmenším a nachází se v samotném středu vozu, na nejbezpečnějším místě celého vozidla. A jelikož už známe přesné rozvržení interiéru, můžeme se přesunout k jeho další klíčové fázi – k palubní desce.

V té tajuplné změti stínů je možná na první pohled těžší se zorientovat, ale základní rysy jsou tu patrné hned na první pohled. Jmenovitě jde o široký, „hranatý“ volant se zploštělou horní i spodní částí, striktně horizontální palubní deska se tu potom táhne prakticky ode dveří ke dveřím a umocňuje tak šířku interiéru jako takového, což mu dodává na pocitu prostornosti.

Foto: Škoda Auto

Kabina Vision 7S zaujme hranatým volantem a na výšku umístěným displejem infotainmentu, potěšující je přítomnost panelu klimatizace

Patrně nejpozoruhodnější prvek však vidíme přímo uprostřed designérské skici – a bystrý čtenář už jistě zpozoroval, že jde o hlavní dotykový displej informačně-zábavního systému. Ten je tentokrát nezvykle orientovaný na výšku, což se v dnešní době gigantických displejů stává už prakticky standardem.

Pod onou hlavní obrazovkou pak vidíme středovou konzolu se třemi velkými otočnými ovladači, které pro intuitivnější ovládání disponují takzvanou haptickou odezvou – a tento segment pak se dvěma velkými tlačítky a rolovacím kolečkem tvoří dotykový ovládací panel. Pod ním je zbylý prostor využit k odložení (případně dobíjení) chytrých telefonů či jiných drobných předmětů.

Foto: Škoda Auto

V současnosti jsme u drtivé většiny vozů zvyklí na horizontálně orientovaný centrální displej, v budoucnu ale budou velké displeje asi nejčastěji orientované na výšku

V globálu je potom v interiéru dost patrný vliv filozofie Simply Clever – interiér je minimalistický, vyznačuje se vysokou funkčností a intuitivním ovládáním. Zároveň jde také o první ochutnávku zbrusu nového designového jazyka. Vidíme tu rovněž použití symetrického a „obepínajícího“ designu, jak zmiňuje automobilka, který má v první řadě navozovat pocit bezpečí. Automobilka zároveň slibuje velkorysý prostor, a to i pro cestující ve třetí řadě sedadel.

Nový sedmimístný model s čistě elektrickým pohonem by potenciálně mohl přinést malou revoluci na poli praktických rodinných vozů – zvlášť poté, co paradoxně méně praktické vozy kategorie SUV vytlačily z trhu klasická MPV. Počkejme si tedy na odhalení exteriéru. Půjde o křížence mezi SUV a MPV?

Naštěstí nás mladoboleslavští nebudou napínat příliš dlouho – světová premiéra studie Vision 7S je naplánována už na 30. srpna!

Načítám