Článek
Koncern Volkswagen, do kterého patří také tuzemská automobilka Škoda Auto, svolává podle německého deníku Bild do servisů celosvětově přes 110 tisíc vozů. Týká se to také modelů Škoda Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb s benzinovými motory 2,0 TSI evo, které byly vyrobeny během srpna 2020 a později. V Česku se jedná o 2 028 vozů.
U těchto vozů hrozí za určitých specifických podmínek riziko požáru. Ale řešení tohoto problému je velmi snadné – stačí se na otočku zastavit v servisu. Servisní technik pak musí odstranit z auta kryt motoru (no, to byste nejspíš zvládli i sami…), u kterého jinak hrozí uvolnění, tepelná deformace a v krajním případě požár. V současnosti podle Škodovky není možné kryty vyměnit za jiné, a to z důvodů výrobních kapacit. Až budou kryty připraveny, má se majitel vozu dostavit do servisu podruhé na dodatečnou montáž.
Do servisů ale nemíří jen vozy s čistě spalovacím motorem. Další tisícovka aut prodaných v Česku – modely Superb, Octavia iV a Octavia RS iV s plug-in hybridním pohonem musí také k mechanikovi a také kvůli nebezpečí vzplanutí. Tentokrát bude ale řešení trochu odlišné, ale podobně nekomplikované. Podle ČTK se totiž do vozů bude instalovat izolační podložka, jež zabrání případnému požáru od baterie, ke kterému by mohlo dojít, kdyby se baterie zkratovala. Ze zmíněného tisíce aut se mezi zákazníky dostalo 700 vozů, zbytek zůstal u výrobce.
S řádově většími problémy se potýká samotná značka Volkswagen. Ta po celém světě svolává přes 58 tisíc vozů typu Passat, Golf, Tiguan a Arteon. Cupra nechá opravit přes 30 tisíc vozů, u Škody jde celosvětově o 15 636 aut u Audi o 6 320 vozů. „Nejlépe“ dopadl Seat, který se musí postarat jen o necelých 800 vozů. Interní kódy svolávací akce pro jednotlivé značky jsou podle webu Svolavacky.cz následující: „10H5“ (VW), „10H6“ (Škoda), „10H7“ (Seat/Cupra) a „10H8“ (Audi).