Hlavní obsah

Škoda Auto dobývá další důležitý trh. Po Indii zahájí prodej nových aut i ve Vietnamu

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto už v příštím roce rozšíří své aktivity a oficiálně vstoupí na další asijský trh. Nově se budou Škodovky prodávat i ve Vietnamu, k čemuž česká automobilka přizvala místního partnera s dlouhodobými zkušenostmi s výrobou a prodejem vozů. Vietnam ji láká silně rostoucí ekonomikou i dynamickým trhem.

Článek

Mladoboleslavská Škoda Auto navazuje na své obchodní aktivity na vzkvétajícím asijském trhu a už brzy se tam rozšíří do další země. Už od příštího roku ve spolupráci s místním partnerem, společností Thanh Cong Motor Vietnam, oficiálně zahájí prodej vozů ve Vietnamu. Zpočátku tam bude prodávat čistě evropské modely a následně je doplní i indickými specialitami.

Škodovka vstupuje do Vietnamu s vizí, jaká je nedílnou součástí nejnovější obchodní strategie Next Level – Škoda Strategy 2030. Automobilka navíc využívá příznivých synergických efektů, protože již v roce 2024 začne do Vietnamu dovážet i automobilové sestavy z indického závodu v Puné. To představuje i významný pokrok v projektu India 2.0.

Foto: Škoda Auto

Obchodním partnerem mladoboleslavské automobilky na vietnamském trhu bude místní společnost Thanh Cong Motor Vietnam s více než dvacetiletými zkušenostmi s výrobou a prodejem vozů. Společnost navíc investuje také do akvizice a rozvoje průmyslových areálů

Vietnamský trh je čtvrtým největším automobilovým trhem v jihovýchodní Asii s největším obchodním potenciálem dalšího růstu. Česká značka tam už od příštího roku bude prodávat evropské modely Karoq, Kodiaq, Octavia a Superb a od roku 2024 tam rozšíří portfolio o lokálně vyráběné vozy KushaqSlavia. V roce 2025 pak místní nabídku doplní i plně elektrické evropské modely rodiny Enyaq iV. Bude přitom oslovovat nové zákazníky v zemi, kde žije 100 milionů obyvatel.

Automobilka bude prodávat své vozy prostřednictvím místní sítě lokálních partnerů a první prodejny budou ve městech s největším podílem nově prodaných vozů ve Vietnamu, v Hanoji a Ho Či Minově městě. Následně plánuje rozšířit prodejní síť na více než 50 partnerů a očekává, že zpočátku prodá 30 tisíc vozů ročně. Od roku 2030 pak chce prodávat až 40 tisíc vozů ročně. Zároveň hodlá montovat modely Škoda i v továrně v provincii Quang Ninh.

Foto: Škoda Auto

Už od příštího roku bude Škoda Auto do Vietnamu dovážet evropské modely, na které od následujícího roku naváže dovozem lokálně vyráběných vozů původně vyvinutých pro Indii. Budou jimi modely Slavia a Kushaq (na obrázku)

Ve Vietnamu je navíc stále silnější zájem o nové vozy na nejmodernější platformě MQB-A0-Global a ve velkých městech roste poptávka po elektromobilech. V dnešních dnech tam připadá pouze 34 vozidel na 1 000 obyvatel, ale se silně rostoucí ekonomikou a vysoce dynamickým trhem bude nových aut na místních silnicích rychle přibývat. Evropským značkám ke vstupu na perspektivní trh pomáhá i postupné rušení cel na zboží z EU do roku 2030 a očekává se, že po tomto roce se celkový roční objem trhu zvýší na přibližně jeden milion vozů.

Oficiální vstup do Vietnamu společnosti Škoda Auto pomáhá v realizaci projektu India 2.0 a zdůrazňuje strategický význam regionu pro další automobilky. Škoda Auto tam vede aktivity koncernu Volkswagen už od roku 2019 a nedávno zahájila vývoz prvních modelů Kushaq s levostranným řízením do zemí Perského zálivu. Dosavadní investice koncernu činí jednu miliardu eur, z toho 250 milionů eur bylo určeno na výzkum a vývoj. Škoda chce společně se značkou Volkswagen dosáhnout pětiprocentního tržního podílu v závislosti na vývoji trhu a segmentu.

Načítám