Článek
Shanhai Cannon nejspíš neznáte, protože jde o ryze čínský pick-up od Great Wall Motor velikostně odpovídající Fordu Ranger. Extrémní verze Cannon Cyberpickup 6×6 pak vznikla ve spolupráci s tamním úpravcem Chajing a od originálu se v mnohém liší.
Kromě solidně přizvednuté světlé výšky tu vidíme 18palcová kola obutá do 33palcových terénních pneumatik Cooper Discoverer AT3, tento mastodont také jezdí na zakázkovém, vysoce odolném podvozku s tlumiči plněnými dusíkem. O správnou distribuci výkonu na šestici kol se potom stará hned pět elektronicky řízených diferenciálů.
Kromě terénních pneumatik a odolného podvozku může být Cyberpickup vybaven i navijákem s uložením z hliníkové slitiny, vnějším ochranným rámem či světelnou rampou, k praktickým řešením patří sklopná dvířka korby dělená v poměru 60 : 40 pro přepravu různých druhů nákladu.
Zvláštním tématem je pohon, protože výrobce u svého showcaru také udává, že se o roztáčení kol může starat plug-in hybridní, případně čistě elektrické, nebo dokonce vodíkové pohonné ústrojí s palivovými články. Řekli bychom ale, že většina těchto možností zůstane jen na papíře.
Vůz na fotografiích je konkrétně poháněn první zmíněnou variantou, což znamená 3,0l V6 biturbo vlastní výroby, který v kombinaci s elektromotorem dává výkon 510 koní a 750 Nm. Kapacitu baterie výrobce neuvádí, má však stačit až na 50 km čistě elektrické jízdy.
Na první pohled by se mohlo zdát, že jde pouze o exhibiční koncept, podle čínských serverů však Cannon Cyberpickup 6×6 opravdu půjde do výroby a po Číně se už dokonce prohánějí první předprodukční zamaskované prototypy. Australský server CarExpert dokonce uvedl, že vůz má za sebou úspěšnou homologaci; v plánu je i zkrácená verze 4×4.
A jak už to tak u čínských produktů bývá, celá idea je kopií úspěšných zahraničních strojů. Nejvíce se blíží zběsilému Mercedesu-AMG G63 6×6, podobné mamuty ale stavěl i americký úpravce Hennessey a pár kousků dokonce vzniklo i v Čechách!