Článek
Ola Källenius ve videu usedl za volant chystané novinky a snažil se nás přesvědčit o jejích schopnostech v terénu. Elektrická třída G, která zřejmě ponese označení EQG, by totiž měla nabídnout stejné off-roadové vlastnosti jako provedení se spalovacími motorizacemi.
Německá automobilka proto vůz vybavila zajímavou technikou. Tvoří ji hned čtyři elektrické motory, přičemž každý z nich má na starost jedno kolo. Toto řešení nabízí interesantní možnosti vektorování točivého momentu a zajišťuje, že každé kolo bude mít vždy dostatek trakce.
Aby Källenius schopnosti čtyřmotorového pohonu demonstroval, vzal během natáčení elektrickou třídu G do terénu, který zahrnoval různé druhy povrchu a podmínek. Auto si s nimi samozřejmě poradilo bez problémů, dokonce tak snadno, že šéf značky vyslovil domněnku, že bateriové „géčko“ může být ještě lepším teréňákem než tradiční provedení.
Nejzajímavější část videa ale představuje úsek, v němž Källenius prezentuje unikátní schopnost vozu točit se doslova na místě, podobně jako to zvládají pásová vozidla. Tento „párty trik“, kterému Mercedes říká „G-otočka“, umožňuje právě přítomnost čtyř elektromotorů pohánějících jednotlivá kola.
Umění otočit se na fleku se samozřejmě v terénu může velmi hodit. A na videu opravdu vypadá velice působivě.
Elektrický Mercedes-Benz třídy G by měl být představen někdy v průběhu příštího roku, v příštích týdnech nebo měsících tak můžeme očekávat přísun důležitých informací. Aktuálně jich k dispozici mnoho nemáme, neznáme ani výkon, ani dojezd či cenu.