Článek
Nabídku modelů italské Alfy Romeo byste v posledních letech napočítali na prstech jedné ruky. Pod křídly koncernu Stellantis se však chystá ofenziva, která přinese řadu novinek. Vedle těch již odhalených (malé SUV Tonale a městský crossover Junior) se chystají nové generace stávajících kousků – SUV Stelvia a především charakterního sedanu Giulia.
Už jeho přežití si v dnešní době, která těmto tradičním karoseriím příliš nepřeje, zaslouží velkou pochvalu. Jenže se zdá, že generální ředitel Alfy Jean-Philippe Imparato bere novou Giulii (a především její sportovní verzi QV) jako své vlastní dítko. Dva roky před slavnostní premiérou totiž hovoří jen o samých superlativech.
Příští Giulia bude posazena na platformě STLA Large. Na tomto technickém základu prý zvládnou sportovní auta zrychlení na stovku za zhruba dvě sekundy. Primárně je architektura určena pro elektromobily, Giulia má dostat elektrickou verzi s výkonem kolem 1000 koní a 118kWh baterii, která avizuje dojezd přes 800 kilometrů. A díky 800V architektuře ji z 20 na 80 % dobijete za 18 minut.
Teď ale přijde to zajímavé. Platforma pořád umožňuje i zabudování spalovacích motorů. Třeba sourozenecký Dodge Charger Daytona, který tento technický základ dostal jako první, umí vedle elektromobilu také šestiválec. A právě jeho přítomnost pod kapotou Giulie Imparato nevyloučil, naopak je takové variantě nakloněn. Vše prý ale bude záležet na legislativních pravidlech týkajících se normy Euro 7.
Imparato se dále nechal slyšet, že z Giulie se nestane další zvýšené auto po vzoru SUV a crossoverů. Slibuje nízké těžiště a siluetu někde na půl cesty mezi sedanem a kombíkem. Nic nechce slyšet ani o zbytečných moderních technologiích. „Naši zákazníci nechtějí v autě metr širokou obrazovku infotainmentu nebo 200 digitálních asistenčních systémů. Nepotřebují znát počasí na tři týdny dopředu. Jediné, co chtějí, je zábava za volantem.“
A právě tu má Giulia nabídnout i v nové generaci. Nejen ve spalovací, ale i elektrické verzi. Vedení Alfy říká, že v případě elektromobilu nestojí o umělý zvuk spalovacího motoru, inženýři si však dovedou představit, že byste v autě coby součást zpětné vazby cítili nějaký druh vibrací, případně i regulérně řadili jednotlivé rychlostní stupně.
Ještě před Giulií se příští rok představí nová generace SUV Stelvio. V roce 2027 máme očekávat ještě větší SUV na elektřinu, které chce konkurovat Porsche Cayenne. Charismatická italská značka dále spekuluje nad rodinným MPV pro čínský trh, nebrání se ani návratu kultovního Spideru. Na takové „projektíky“ však přijde vhodná doba až ve chvíli, kdy bude v nabídce minimálně pět mainstreamových a slušně prodávaných modelů.