Článek
Šéf evropského Fordu Stewart Rowley v dubnu při umíráčku Mondea potvrdil to, co bylo nad slunce jasné: totiž, že Mondeo musí ustoupit různě velkým SUV, která chce modrý ovál nabízet a která u zákazníků stále, jakkoliv nepochopitelně, mají úspěch.
A není to jenom o tom, že si lidé kupují SUV. Plány na ukončení prodeje nových automobilů se spalovacími motory po celém světě byly dalším hřebíčkem do rakve tohoto klasického modelu.
Nyní je řada na Focusu, automobilu, který v roce 1999 přinesl originální vzhled i víceprvkovou zadní nápravu. Před koncem milénia nástupce Fordu Escort právem působil jako zjevení. Však se také stal českým i evropským Autem roku. Focus byl vždy automobilem, který dovedl potěšit náročné řidiče, a ve všech čtyřech nabízených generacích byl, respektive zatím stále je, skvělý. V mnoha ohledech lepší než Volkswagen Golf.
Focus se prodával jako hatchback, kombi, sedan a ve spolupráci s italskou karosárnou Pininfarina krátce také jako kupé-kabiolet (2006–2010). Legendární byly sportovní verze ST a zejména ostrá RS ve všech generacích.
Za tři roky se Focus v německé továrně přestane vyrábět. Zatím není jisté, zda stejný název dostane chystaný elektrický model, ale ve finále je to úplně jedno. Ford Focus, jak jej znali řidiči po celém světě, končí.
„Hledáme další alternativní možnosti výroby vozidel v Saarlouis, včetně prodeje jiným výrobcům,“ řekl ve středu novinářům šéf evropské divize Fordu Stuart Rowley. Ford v této továrně zaměstnává 4 600 lidí. Ford of Europe v současné době zaměstnává na starém kontinentu 41 tisíc lidí.