Hlavní obsah

Šampion na odchodu? Krize v kdysi precizním Red Bullu se prohlubuje. Pusu na špacír už si pustil i Verstappen

Foto: Red Bull

Že letošní sezona nebude pro Red Bull úplně růžová, bylo jasné od prvního závodu. McLaren pokračuje v loňské mistrovské formě, zatímco Red Bull – který ještě na začátku loňské sezony F1 dominoval – rychle ztrácí půdu pod nohama.

Článek

Boj o mistrovský titul by nakonec ještě nemusel být odepsaný, říkali si asi fanoušci Maxe Verstappena po Velké ceně Japonska, kde Nizozemec jako zázrakem vyhrál kvalifikaci a šanci soupeřům nedal ani v závodě. Jenže uplynul pouhý týden a Red Bull na bahrajnské půdě zase kroužil ztracený daleko za nejlepšími.

Max Verstappen nakonec dojel šestý (v jednu chvíli ale kroužil až na samém chvostu pole), týmový parťák Yuki Tsunoda devátý. Současná (ne)forma týmu měla po nedělní velké ceně vyvrcholit ostrou konfrontací mezi Raymondem Vermeulenem – manažerem Verstappena – a poradcem Red Bullu Helmutem Markem.

Následovala porada nejvyšších představitelů Red Bullu a podle insiderů z paddocku je teď celý tým na nohou. Důvodem nejsou jen podprůměrné výsledky (jen připomeňme, že loni na té samé bahrajnské trati Verstappen vyhrál s náskokem 22 sekund), ale především obavy z toho, že je Max na odchodu.

Foto: Red Bull

Uvidíme Maxe v barvách Red Bullu i příští rok?

Sám Helmut Marko přiznal, že se současnou formou tým nemůže pomýšlet na titul. A strach o to, že Verstappen odejde do jiné stáje, je teď „opravdu velký“. Úřadující mistr světa sice má smlouvu až do roku 2028, její součástí je však i klauzule týkající se výkonnosti. Pokud nedostane dostatečně rychlé auto, může odejít.

Otázkou zůstává, jestli by to pro Maxe v tuto chvíli bylo rozumné. Jasně, hovoří se o zájmu Tota Wolffa a Mercedesu, lákavý balík peněž by na Verstappena čekal také v týmu Aston Martin… Jenže od příští sezony se výrazně mění technické regule a rozložení sil může být zase úplně jiné.

Foto: Red Bull

Na současnou krizi potřebuje Red Bull zareagovat rychle. Příští závod se jede už za týden.

Jisté však je, že boj o páté až desáté místo není nic pro čtyřnásobného nizozemského šampiona Verstappena. Už dříve se ostatně nechal slyšet, že nepotřebuje získat nejvíce titulů v historii. Závodit prý hodlá, dokud ho to bude bavit.

A to se o současném období rozhodně říct nedá. Max navzdory vadnoucí formě Red Bullu svůj tým veřejně prakticky nekritizoval, jenže po zpackaném Bahrajnu už došla trpělivost i jemu. Do veřejného radiokanálu soptil kvůli brzdám, přilnavosti i pokaženým pit stopům.

Red Bullu nehraje do karet ani intenzita letošního ročníku. Už příští týden se jede závod v Saúdské Arábii, za dalších čtrnáct dní přijde Miami. A pak je tu pět závodů v květnu a červnu. Prostoru pro rychlé zlepšení tým příliš nemá. A manažeři z konkurenčních stájí už na Maxe intenzivně mávají voňavými bankovkami…

Související témata:
Načítám