Článek
Abychom všechny ty superlativy přetavili do čísel: současného Fiatu 500 se po celém světě prodalo od roku 2007 přes 3,2 milionu exemplářů, z toho drtivá většina v Evropě. Společně s Pandou patří malé modely italské značky na špičku v prodejích městských vozů.
Pětistovka pokračuje, do nové éry však přezbrojila na čistě elektrický pohon. Vedle ní Fiat ještě nějaký čas prodává verzi „starou“, jejíž životní cyklus se však nevyhnutelně blíží ke svému konci. A Fiat zákazníkům připravil vskutku líbivé rozloučení. Limitovaná edice Collezione 1957 (rok uvedení první generace) vznikne v pouhých 1 957 kusech a kromě investičního potenciálu boduje vytříbenou výbavou.
Karoserie se vyznačuje specifickým dvoubarevným provedením doplněným o béžovou plátěnou střechu. Auto obouvá šestnáctipalcová kola z lehkých slitin a nešetří chromovanými detaily, které odkazují právě na původní model z přelomu padesátých let.
V kabině najdeme bílé čalounění z kůže Frau a vytlačená loga One of 1957 stejně jako dřevem obloženou přístrojovou desku a speciální číslovanou plaketu na středovém tunelu. Výbava zahrnuje LED světla denního svícení, mlhovky či sedmipalcový TFT displej.
Specialitka přijíždí s jedinou motorizací – mild-hybridním litrovým tříválcem o výkonu 70 koní, jenž je spojen s manuální převodovkou. Ten sice má v kolonce 0-100 km/h uvedeno jen ANO (legrace, ve skutečnosti je to dlouhých 14 sekund), přesto pro běžné městské courání bohatě postačí.
Ač má pětistovka už nějaký ten rok za sebou (a nástup elektrické verze je spíše pozvolný), v Evropě se jí stále mimořádně daří. V roce 2023 prodal Fiat po celé Evropě 109 tisíc kusů, což v daném segmentu znamená dvacetiprocentní podíl. Nejžádanějším vozem své třídy je v Německu, Španělsku, Rakousku, ale třeba i Belgii a Portugalsku.