Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Klaus Zellmer, předseda představenstva Škoda Auto, se o blízké budoucnosti značky rozpovídal ve velkém rozhovoru pro Seznam Zprávy Byznys. Velkým tématem pochopitelně byla nastupující elektromobilita a ruku v ruce s ní kráčející stopka pro spalovací motory, kterou Evropská unie stanovila na rok 2035.
A Zellmer si myslí, že na daném termínu se nic nezmění. „Mě upřímně neděsí to, že rok 2035 bude znamenat konec výroby vozů se spalovacími motory. Daleko větší strach mám z toho, co se stane se všemi těmi spalovacími auty, která budou stále na trhu. Nemáme pro ně řešení, které by snižovalo emise CO2,“ říká Zellmer.
Fabia a spol. pokračují
Transformace na elektromobilitu nepostupuje v Evropě tak rychle, jak většina společností ještě před pár lety předpovídala. A pořád je šance, že termín pro konec spalovacích motorů se ještě posune. I na to musí Škodovka reagovat.
„Aktuálně jsme přijali rozhodnutí prodloužit výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Podle našich původních předpokladů měla být výroba ukončena dříve, ale tím, že elektromobilita nepostupuje tak rychle, jak se předpokládalo, jsou dispozice tento životní cyklus prodloužit,“ prozrazuje šéf mladoboleslavské značky.
Levný elektromobil rozhýbe trh
Zellmer nicméně věří, že už za dva roky bude dvacet procent nově prodaných vozů v Evropě elektrických. V České republice je to aktuálně pod pět procent, zvýšit zájem o elektromobily by však mohla aktuální podpora ze strany vlády.
A prodeje škodováckých elektrovozů rovněž zvýší rozkročení modelového portfolia. Jak sám Zellmer říká, Enyaq je nejprodávanějším elektromobilem u nás, ale není to základní model pro všechny. V příštích letech dorazí kompaktní Elroq a městský Epiq. „Příští rok představíme crossover Epiq s cenou kolem 25 tisíc eur, tedy 600 000 Kč. To je rozumná nabídka za auto takové kategorie. Jsem přesvědčen, že tento vůz změní pravidla hry,“ dodává Zellmer.
Celý rozhovor s Klausem Zellmerem si můžete přečíst už teď na webu Seznam Zpráv. Kromě jiného se dozvíte, které ěkodovky se spalovacími motory zůstanou v nabídce jako poslední, nebo jaký má šéf Škody názor na aktuálně probíraná cla chystaná na levnou konkurenci z Číny.