Hlavní obsah

Rolls-Royce z Ameriky? Cadillac svému elektromobilu nastřelil brutální cenovku, další hypotéku utopíte v příplatcích

Foto: Cadillac

Už během představení Cadillacu Celestiq bylo jasné, že nepůjde o levný špás. Nedávno odhalená základní cena však překvapila i ty nejzkušenější automobilové znalce.

Článek

Předně je nutné říct, že Cadillac Celestiq je unikátní auto. Nepodobá se ničemu, co tato značka doposud vytvořila. Představuje absolutní vrchol amerického luxusu a každý jeden vůz se upravuje přesně dle požadavků zákazníka. V zámoří se mu vcelku rychle začalo říkat Rolls-Royce od Cadillacu. A teď víme, že to platí i pro cenu.

Když se prémiový elektromobil před rokem slavnostně představil, spekulovalo se o základní ceně 300 000 dolarů, v přepočtu přes 6,6 milionu korun. Teď ale výrobce ceník „drobně“ upravil a vyčíslil úvodní cenu na 7,5 milionu! Mimochodem je to stejná částka, za kterou v USA pořídíte Rolls-Royce Ghost. A tušíte správně, další raketu půjde utratit v příplatcích.

Do možností designových úprav se potenciální kupci ponoří co nevidět. Cadillac tento týden oznámil, že první zájemci o Celestiq už byli kontaktováni a brzy se spojí s designérským týmem, aby společně splnili jakékoliv zákazníkovo přání. Něco nám říká, že tohle auto brzy uvidíme v různorodých barevných specifikacích. Snad bude ušetřeno náletu… no, řekněme, méně vkusných nadšenců.

Uznáváme, že celý příběh kolem Celestiqu je mimořádně působivý. Každý jeden kus bude ručně vyroben v technickém centru GM v Michiganu. V první várce značka zhotoví pouze šest vozů a vzhledem k nespočtu možností personalizace by žádný neměl být stejný. Základ však bude vždy shodný a dlouhou karoserii se siluetou fastbacku půjde na cestách jen těžko přehlédnout. Palubní desce dominuje 55palcový displej, interiéru zase nepřeberné množství nejkvalitnějších materiálů.

Za zmínku stojí i technika v útrobách. Novinka má 111kWh baterii, která by měla poskytnout dojezd až 480 kilometrů na jedno nabití (dle přísnější zámořské metodiky EPA). U rychlonabíjecí stanice ji lze dobíjet výkonem až 200 kW. Pohon obstarávají dva elektromotory o systémovém výkonu 600 koní a 867 newtonmetrech točivého momentu. A budoucí majitelé se mohou těšit na plejádu moderních technologií včetně pokročilého systému autonomní jízdy.

Tak co, máte našetřeno?

Načítám