Článek
Rolls-Royce má nový desetiválcový motor spalující naftu produkující kombinovaný výkon 1 495 koní, ovšem nepřijde ani do nového Phantomu, ani do jakéhokoli jiného budoucího vozu této britské automobilové značky vlastněné německým BMW.
Mocný desetiválec vyvinula divize Power Systems letecké společnosti Rolls-Royce Holdings. Motor totiž přijde do padesáti- až sedmdesátitunových vojenských vozidel a bude spolupracovat s bateriovým elektrickým pohonem.
Díky tomu nebude problém na tento hybridní diesel napojit různé hydraulické jednotky pro pohon dalších komponent bojových vozidel, popřípadě skrze něj živit vzduchové kompresory nebo palubní generátory elektřiny.
Hybridní jednotka je navíc výhodná v tom, že umožňuje pohon vozidla čistě na baterku nabíjenou mj. právě tímto dieselem, přičemž v tomhle „tichém“ režimu je těžší vojenské vozidlo detekovat podle hluku či tepelné stopy.
V běžném provozu pak elektromotor pomůže při akceleraci, rekuperaci nebo při jízdě vysokou rychlostí. Šéf vývoje vojenských motorů a systémů v Rolls-Royce Power Systems Christian Wolf navíc řekl, že firma už teď pracuje na verzi s výkonem 1 631 koní.
Výrobce dále uvedl, že koncepce hybridního pohonu rozšíří těžkým vojenským vozidlům operační možnosti a přispěje k vývoji obranyschopnosti aliance NATO a jejích spojenců. Tento pohon půjde navíc implementovat i pro další motory značky, takže se může objevit i v lehčích vojenských vozech vybavených slabšími motory.