Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Modernizované Berlingo můžete stále pořídit ve dvou velikostech a hned s několika motorizacemi. A právě u motorů bychom mohli začít: Paleta pohonných jednotek zahrnuje zážehový tříválec 1.2 PureTech 110, poskytující maximální výkon 81 kW, a dvě výkonové varianty 1,5litrového turbodieselu. Základní BlueHDi 100 dává 75 kW, silnější BlueHDi 130 pak 96 kW. Výkonnější nafťák si také můžete pořídit s automatickou převodovkou, všechny ostatní varianty jsou kombinované vždy se šestistupňovým manuálem.
Osobní provedení Berlinga zůstává v nabídce také jako elektromobil s motorem o výkonu 100 kW a 50kWh baterií, užitkovější verze Profi na elektřinu nejezdí.
Zákazníci mohou volit ze dvou velikostí karoserie. Standardní M v osobní verzi na délku měří 4 403 mm, má rozvor náprav 2 785 mm a prostor pro náklad o objemu 597 až 2 126 litrů. K mání je výhradně v pětimístném provedení.
Větší XL je dlouhé 4 753 mm a má rozvor 2 975 mm. Velké Berlingo může být sedmimístné, v případě pětimístné specifikace pak nabízí obrovský prostor pro náklad či zavazadla: 850 až 2 693 litrů.
Pracovní verze Profi mají ve všech případech vyšší užitečnou hmotnost. Větší XL není v případě varianty Profi k mání se sedmi sedadly, ale pouze s pěti.
A ceny? Nejlevnější je Berlingo M Profi s motorem 1.2 PureTech 110 a ve výbavě You, které se jako jediné vejde pod půl milionu korun, stojí 480 tisíc. Není to ovšem zase tak jednoduché, jde totiž o akční cenu podmíněnou využitím výkupního bonusu 30 tisíc korun za odevzdání starého auta na protiúčet a nutností objednat vůz do konce března. Standardní ceníková cena jinak činí 540 tisíc korun.
Základní výbava You přitom zahrnuje například zadní parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, manuální klimatizaci, látkové čalounění, SmartPhone Station Entry nebo dva konektory USB-C.
Nejlevnější osobní Berlingo stojí 580 tisíc (akční cena se započteným bonusem za výkup staršího vozu je 500 tisíc), větší XL pak 690 000 Kč (akční cena 610 000 Kč).
Osobní verze je dražší i proto, že začíná na vyšší výbavě Plus. Ta zahrnuje například přídavná LED světla, zadní parkovací senzory, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s 10" displejem, okna i zrcátka v elektrice nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mnoho dalšího.
Vyšší výbava Max k tomu přidává například kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru nebo 16" litá kola a další lákavé prvky.
Nejdražší je pochopitelně elektrické provedení, které nejlevněji, pokud nebudeme počítat s aktuálně platnými zvýhodněními, vyjde na milion korun (akční cena 900 000 Kč), u varianty XL dokonce na 1 035 000 Kč (akční cena 915 000 Kč).
Ve dnech 15.–25. 3. navíc probíhá akce Citroën Happy Days, v níž můžete získat slevu na vůz nebo nulový úrok při financování Privilege, výkupní bonus za váš vůz a poukaz na originální příslušenství v hodnotě 10 tisíc korun.