Článek
Nový Ioniq je sourozencem již dříve představené EV9 od značky Kia - jde tedy také o obří sedmimístné elektrické SUV. Ale jestli Kia byla se svým designem hodně odvážná, Hyundai zašel ještě o kousek dál. Krabicovité tvary místy rafinovaně seřízl a jinde zaoblil a přidal k nim svá specifická pixelová LED světla, takže vypadá jako auto z budoucnosti, které si do naší reality jen odskočilo na návštěvu.

Ioniq 9 bude na silnici skutečně nepřehlédnutelný.
A potvrzuje to i technika. Ioniq 9 stojí na prověřené, ale stále dost pokrokové E-GMP platformě s 800V architekturou, což přináší především vysoké nabíjecí výkony. Efektivní nabíjení (10-80 %) tak zabere pouhých 24 minut, a to je přitom Ioniq 9 vyzbrojen masivní baterií o kapacitě 110,3 kWh umožňující dojezd až 620 kilometrů.

Krabicovité tvary jsou velmi praktické, designéři Hyundai navíc hrany uhladili tak, aby je vzduch snáz obtékal. Koeficient aerodynamického odporu 0,259 (pro verze s digitálními zrcátky) je na tak velké auto velmi slušná hodnota.
Tato předběžná hodnota dojezdu platí pro základní variantu s pohonem zadních kol a elektromotorem o výkonu 160 kW (217 k), která sice dojede daleko, ale nebude to žádný atlet - na stovku zrychlí za 9,4 sekundy.
Pokud chcete dynamičtější pojetí a pohon všech čtyř kol, můžete sáhnout po silnější variantě přidávající další elektromotor (70 kW/95 k) na přední nápravu - ta disponuje výkonem 313 koní a na stovku zrychlí za svižných 6,7 sekundy.
Na vrcholu je pak verze Performance s ještě silnějším předním elektromotorem (160 kW / 213 k na přední i zadní nápravě) a celkovým výkonem 320 kW (426 k), která na stovku vystřelí za vyloženě sportovních 5,2 sekundy.
Ještě lépe popisuje jejich dynamiku disciplína pružného zrychlení z 80 na 120 km/h, kterou verze Performance zvládne za 3,4 sekundy, čtyřkolka za 4,8 sekundy a základní zadokolka za stále velmi slušných 6,8 sekundy.

Pixelová světla jsou typickým poznávacím znakem rodiny Ioniq.
Jenže kvůli silničnímu sportování si majestátní elektrické SUV nekupujete. Důležitější je, že jeho obří rozvor 3 130 mm nabídne dost životního prostoru posádce čítající šest nebo sedm cestujících a k tomu pojme také její bagáž - kufr disponuje objemem až 1 323 litrů se sklopenými sedadly ve třetí řadě a stále slušnými 620 litry, pokud zůstanou ve vzpřímené poloze. Další úložný prostor je ukrytý pod přední kapotou a disponuje objemem 52 litrů pro verze s pohonem všech čtyř kol a 88 litrů pro zadokolku.

Místa má být dost ve všech třech řadách i v kufru.
Chytře praktickým řešením je posuvná (o 190 mm) středová konzola Universal Island 2.0 se spoustou šikovných odkládacích a úložných prostor, která přitom stále umožní volný průchod mezi sedadly v první řadě. V první i druhé si přitom budete moci hovět v relaxačních křesílkách s elektrickým polohováním a masážní funkcí. Sedadla ve druhé řadě jde navíc otočit proti směru jízdy, aby pasažéři ve druhé a třetí řadě mohli sedět proti sobě a povídat si nebo mastit karty.

Kabina největšího Ioniqu bude našlapaná moderní technikou, přitom vzdušná a přívětivá, abyste se v ní cítili pohodlně a bezpečně.
Architektura pracoviště řidiče bude povědomá všem, co znají modely Ioniq. V centru dění jsou dva propojené (a prohnuté) 12palcové displeje s nejnovější verzí infosystému, kromě dotykového ovládání je tu však stále panel klimatizace a fyzické ovladače usnadňující navigaci v menu, chybět nesmí ani kvalitní hi-fi Bose se 14 reproduktory nebo výkonné USB-C konektory (100 W), případně Ioniq 9 podporuje také V2L funkci, tedy nabíjení elektrických zařízení přímo z baterie vozu.
Hyundai Ioniq 9 je tedy plně připravený obejmout celou vaši početnou rodinu a starat se o ni jako o vlastní - což je vlastnost typická pro každé správné rodinné auto. Ioniq 9 mezi nimi ale vyniká pokrokovou technikou a naprosto jedinečným designem, který budete milovat nebo nesnášet, ale určitě vám nebude jedno.
Prodej modelu IONIQ 9 v Koreji a USA bude zahájen v první polovině roku 2025 a postupně budou následovat další trhy v Evropě a ostatních regionech. Český ceník bude oznámen na konci prvního kvartálu roku 2025, první vozy si budou čeští zákazníci přebírat zhruba v polovině roku.