Hlavní obsah

Rimac, Hennessey a Koenigsegg si byli zajezdit. Strůjci třech nejbláznivějších hyperaut na světě vyzkoušeli stroje svých konkurentů

Foto: Rimac Bugatti, Koenigsegg, Hennessey

Sejdou se Christian von Koenigsegg, Mate Rimac a John Hennessey. Počkat, to není vtip, ale skutečnost. Portálu Top Gear se podařilo dát tyto technické mistry dohromady a posadit je do vrcholových vozů jejich konkurentů. Výsledky testů ukazují, že i mezi rivaly může panovat skutečný respekt.

Článek

Na jedné dráze se tak potkali strůjci třech nejbláznivějších hyperaut světa a s sebou si přivezli své hlavní dostihové koně – Koenigsegg Jesko Attack, Rimac Nevera a Hennessey Venom F5 Revolution.

Přestože si automobilky navzájem konkurují, Christian, Mate a John se velmi respektují. Zejména proto, že každý svoji práci pojal trochu jinak. Techničtí géniové osedlali modely svých rivalů a tady jsou výsledky testů.

John Hennessey prvně usedl za volant Jesko Attack a vypadal ohromeně. Komentoval citlivost motoru i to, jak je vůz s vypnutou stabilizací „zastrašující“. Jesko označil za auto s dvojí osobností, protože je syrové, ale stále rafinované (promyšlené).

Otec Venomu dále o Jesku řekl, že je impozantní, vyvážené, a na konci testu jej označil jako „real deal“, což jde přeložit jako skutečný nebo nanejvýš dobrý příklad svého druhu.

Mate Rimac osedlal Hennesseyho výtvor a měl trochu problém soustředit se na rychlou jízdu i komentování dojmů do kamery. Mate auto nešetřil, až gumy hvízdaly. Spíš než slova za něj mluvily emoce.

Na konci jízdy zmínil, že ve Venomu cítí, jak se motor „třese“, což prý v autě nikdy dříve nepocítil (asi nikdy neřídil UAZ). Finální hodnocení? Monstrózní motor v motokáře. Šílené.

Christian von Koenigsegg po vyzkoušení obou vozů působil, že na něj udělaly dojem. Zejména s plně elektrickou Neverou se poměrně rychle sžil. Na kameru řekl, že je divoká, šílená, pochválil rekuperaci a dodal, že jde o zábavné, výkonné a prediktivní auto, které je snadné řídit.

Hennessey zase vychválil přirozený zvuk elektromotorů Nevery a že jde užívat jako auto pro denní ježdění. Na konci videa Mate Rimac usedl za volant elektrického supersportu a pozval si na místo spolujezdce von Koenigsegga. Při jízdě na limitech mu vysvětlil, jak auto funguje a proč je navržené tak, jak je.

Na celé video se můžete podívat výše, kde jsme přidali odkaz na originální epizodu. Jen je anglicky, ale s možnými anglickými titulky. Myslíte si, že by něco podobného šlo udělat i v Česku? Přece jen tu pár konstruktérů zajímavých aut máme také. Dejte nám vědět váš názor do komentářů, kdo a s jakým autem by se měl objevit v české verzi takového srovnání.

Načítám