Článek
Sláva! Česko postoupilo v žebříčku digitalizace o stupínek výše, protože se první pojišťovna u nás rozhodla nabídnout bourajícím motoristům nehodový protokol nikoli jen papírově, ale také elektronicky.
Generali Česká integrovala tuto praktickou funkci do svojí mobilní aplikace (kde je i zelená karta nebo možnost objednání asistence), která už nyní funguje pro hlášení či sledování škodních událostí.
Nově přidaný Průvodce při autonehodě dokáže navést uživatele krok za krokem, a to jak u malých karambolů bez nutnosti asistence policie, tak u větších (vážnějších) dopravních nehod.
Součástí návodu jsou např. informace o zabezpečení místa nehody, umístění výstražného trojúhelníku nebo připomenutí informací, které je nutné sdělit operátorovi tísňové linky (např. při zranění).
Tou hlavní vychytávkou je nicméně vyplnění nehodového formuláře pomocí jednotlivých kroků. Digitálně se tedy propíše popis události, poloha události na základě GPS, účastníci nehody, místo nehody, škoda na vozidlech a hlavně odpadne ruční zakreslování obrazu nehody. Přece jen ne všichni malujeme jako Pablo Picasso, zejména ve stresu.
Fotografie pořízené z místa nehody pak jde rovnou nahrát k dané události, což opět ušetří čas při jejím zpracovávání.
U nehodového formuláře jsou klíčové podpisy všech stran, které jasně stvrdí viníka a poškozené(ho). Jak se toto řeší v digitální éře? Elektronicky! Vyplněný protokol nejprve poputuje na server pojišťovny, kde jej první strana prostřednictvím odkazu v e-mailu zkontroluje a podepíše. Správnost protokolu a pravost podpisu následně ověří SMS zprávou. To samé pak učiní další účastníci nehody. Po podpisu přijde podepsaný protokol všem zúčastněným na e-mail.
Zásadní skutečností je poté fakt, že všechny v Česku působící pojišťovny poskytující povinné ručení digitálně vyplněný a podepsaný nehodový formulář v elektronické podobě plně akceptují. Ale pozor, toto zatím platí jen pro Česko. Do zahraničí si vezměte klasický euroformulář. Stejně tak taste papírový protokol tehdy, když se srazíte s cizincem pojištěným u jiné než v Česku působící pojišťovací společnosti.
Aplikace od Generali České pojišťovny umožňuje nehodového průvodce prozkoumat i v tzv. zkušebním režimu, tedy být případně připraven dopředu. Rovněž předpokládáme, že tuto službu zavedou i ostatní v Česku působící pojišťovny. Tak digitalizaci vstříc!