Článek
Francouzská značka Renault totiž v novodobých modelech nenasazuje vlastní operační systém infotainmentu, ale vsadila na řešení od Googlu. Jmenuje se Android Automotive a prostředím i funkcemi hodně připomíná chytrý telefon.
Renault není první automobilkou, která systém nasadila, už dříve jej využívalo Volvo, sourozenecký Polestar či americký Chevrolet. U nás je ale první významně rozšířenou značkou s tímto řešením právě Renault, multimédia se systémem dodaným třetí stranou dnes najdeme v elektrickém Méganu, ale třeba i Australu, Espacu či stylovce zvané Rafale.
A lze předpokládat, že modelů bude přibývat… Proto se pojďme seznámit s vícero důvody, proč nám tohle řešení přijde sympatické. Sami jej máme možnost zkoumat podrobně už několik měsíců v našem dlouhodobě testovaném Méganu E-Tech.
Svižný a přehledný
Hned na začátku nás zaujala svižnost systému – rychlé zobrazení mapových podkladů, hbité přechody mezi jednotlivými nabídkami, žádné zadrhávání při čekání na tu kterou funkci. Méganem jezdíme půl roku a „tvrdý“ restart jsme museli absolvovat jedinkrát, když nám z nějakého důvodu přestalo fungovat bezdrátové spojení s chytrým telefonem. Problém se vyřešil během několika desítek sekund.
Zároveň jsou multimédia přehledná. Mají domovskou obrazovku s navigací, ze které se stiskem ikonky přemístíte do přehledu aplikací či nastavení samotného auta. Renault má navíc displeje v nových vozech opravdu kvalitní, takže je obraz ostrý a barvy živé.
Aplikace třetích stran
Nakousli jsme aplikace. Řadu z nich má systém vestavěných od samotného začátku, další si můžete stáhnout z obchodu Googlu (znovu velmi podobné smartphonu), třeba podrobnější informace o počasí nebo výsledky sportovních utkání.
Nás však těší dvě jiné možnosti. Přímo do infotainmentu si totiž můžete nainstalovat navigaci Waze nebo hudební službu Spotify. V praxi jsou to právě tyto aplikace, kvůli kterým tak často zrcadlíme chytrý telefon prostřednictvím Apple CarPlay či Android Auto. Tato možnost tu stále je, pokud ale budete naplno využívat dostupné „appky“, zrcadlení rázem postrádá smysl.
V elektromobilu ještě chytřejší
Ona ale i vestavěná navigace funguje velmi dobře. Jsou to totiž dobře známé Google Mapy, které používáme ve webovém prohlížeči či telefonu. A protože je auto neustále připojené k internetu, samozřejmostí je i přísun aktuálních dopravních informací či vyznačení objížděk. Jste-li v autě přihlášeni přes svůj Google účet, automaticky se vám do navigace propíší cílové destinace a body, které jste dříve vyhledali na jiných zařízeních.
S elektrickým pohonem našeho Méganu souvisí ještě jedna chytrá funkce. Když do navigace zadáte cíl, automaticky se vám vypočte údaj o tom, s kolika procenty baterie na místo dorazíte. Stejně tak vidíte, jaký bude stav baterky, máte-li v plánu vrátit se na původní místo. Protože výpočet zohledňuje profil trasy, dálniční úseky či aktuální počasí, bývá zpravidla velmi přesný. A kdyby náhodou šťávy v baterii nebylo dostatek, systém vám rovnou sám navrhne efektivní zastávku na dobití.
S přechodem na Android Automotive se Renault zkrátka trefil do černého. Nemusí zdlouhavě a nákladně vyvíjet vlastní systém (který se z principu stejně nikdy nevyrovná technologickému gigantu typu Google), přesto jeho auta ve finále nabízejí více funkcí než leckterá konkurence. Za toto řešení dáváme palec nahoru!